41-річний Володимир Манівець із Києва працює друкарем на приватному поліграфічному комбінаті, що видає рекламні буклети, упаковки для товарів і книги. Часто доводиться бути на роботі понад 10 год. на добу. Має 5,2 тис. грн зарплатні.
—?Офіційні 1200 гривень перераховують на картку вчасно. Решту, 4 тисячі, виплачують частинами, коли хочуть — інколи через 40 днів, а коли й через два місяці. За липень, наприклад, я повністю ще не отримав. Мало того, що фарбою дихаю щодня більше, ніж можна, то ще й гроші мушу позичати по родичах. Керівництво другий рік поспіль обіцяє виправити ситуацію, а в результаті все навпаки — для робітників затримки зарплат збільшуються. А вони міняють свої джипи кожні три місяці.
Піти з поліграфічного комбінату Манівець не наважується, має двох дітей. Старша донька наступного року вступатиме до університету, потрібні гроші на навчання. Щоб звернутися до Державної інспекції з питань праці, а потім до Центру зайнятості, потрібно мати багато вільного часу. Щоб кинути одну роботу — треба мати іншу.
—?Якби можна було в одному місці вирішити одразу обидва питання, було б набагато зручніше. Можна поскаржитися на начальника, але перевірку підприємства відповідна організація не розпочинала б, доки я не знайшов би нової роботи.
Структура держорганів із питань праці та зайнятості застаріла, потребує змін. Тому в Мінсоцполітики вирішили об'єднати Державну службу зайнятості та Державну інспекцію з питань праці.
—?Об'єднана служба надасть працівникам нову якість послуг і захисту. Установа стане своєрідним будинком праці для робітників і роботодавців, — каже міністр соціальної політики Наталія Королевська. — В об'єднаній службі кожен зможе отримати всі послуги та інформацію щодо працевлаштування та захисту трудових прав. Саме тут допоможуть знайти роботу, змусять роботодавця повернути зароблену зарплату, захистять від незаконного звільнення. До того ж отримати комплекс послуг можна буде в єдиному офісі, що економитиме час працівників і роботодавців. Останнім буде легше, адже вони співпрацюватимуть не з двома органами влади, а з одним. Реформа зекономить державні кошти, бо збільшення інспекторів відбудеться за рахунок Держслужби зайнятості.
—?Безперечно, об'єднана служба має стати тим єдиним вікном у сфері зайнятості і трудових відносин, звернувшись до послуг якого, будь-яка людина відчує себе соціально захищеною, — додає Лариса Сидельникова, директор Державного центру зайнятості.
Такі зміни позитивно вплинули б на ринок праці в Україні, вважає Володимир Манівець, який має досвід роботи і в державних, і в приватних фірмах.
—?По-перше, не треба їздити в різні кінці міста, щоб звернутися до потрібної установи. По-друге, роботодавець хоч трохи боятиметься порушувати законодавство в сфері праці. По-третє, в об'єднаній службі захищатимуть і безробітних, і працюючих.
Реформа Мінсоцполітики зменшить кількість державних органів
Мінсоцполітики підготувало новий проект Указу президента про Державну службу з питань праці та зайнятості. Він пройшов завершальну стадію обговорення.
—?Робота Держпраці та Держслужби зайнятості значною мірою перетинаються, деякі функції вони дублюють. Через це дії установ часто неузгоджені, а державні кошти використовуються неефективно. Тому об'єднання функцій двох структур підвищить загальну ефективність роботи у сфері зайнятості, — вважає Ольга Пищуліна, завідувач відділу соціальної політики Національного інституту стратегічних досліджень.
В Асоціації професіоналів з управління персоналом "ЕйчАрФОРУМ" також вважають доцільним об'єднання Державної служби зайнятості та Держпраці. Це підвищить рівень співпраці роботодавців і працівників із державою, на їхню думку. Після реформи поменшає державних органів, з якими співпрацюватиме роботодавець.
—?Майбутній об'єднаний орган має укласти угоди з Держгірпромнаглядом, Міністерством доходів та зборів, прокуратурою та Національною службою примирення і посередництва, щоб не було розриву між інспекціями, які виявляють порушення, — вважає Василь Костриця, національний координатор Міжнародної організації праці в Україні.
Коментарі