Ексклюзиви
середа, 22 квітня 2009 18:27

Проїзд у столичній маршрутці не повинен перевищувати 1,5 гривні

Автор: фото: Андрій ШМАТОВ
  Київська маршрутка 209К курсує від станції метро Либідська до вулиці Ломоносова. У години пік за рейс перевозить до 60 пасажирів
Київська маршрутка 209К курсує від станції метро Либідська до вулиці Ломоносова. У години пік за рейс перевозить до 60 пасажирів

Восени 2008-го ціна на проїзд у столичних маршрутках зросла. На найдовших маршрутах — до 2,5 грн. Пальне подорожчало, і перевезення збиткові — обґрунтовували вимоги перевізники. Дизпальне і бензин заливали дорожче 7 грн за л.

Торік приватники страйкували. Хоча закривати маршрути не збиралися. Київрада дозволила підвищити ціни. На початку 2009-го пальне подешевшало на третину. Проте ціни за проїзд не зменшили.

— Наша рентабельність піднялася до 8–10 процентів. Але якщо ми щодня змінюватимемо тарифи, нас не зрозуміють пасажири. Уявіть, сьогодні маршрутка коштує 2,50, завтра 2,40. Це ж несерйозно, — каже "ГПУ" керівник Асоціації приватних перевізників Валерій Ліпецький, 59 років.

Називати справжні доходи власники відмовляються.

— Якщо я назву конкретні цифри, нас почне перевіряти Антимонопольний комітет. Мені це не треба, — каже Ігор Гусак з асоціації перевізників "Столиця". — Скільки заробляє водій маршрутки? Це досить пристойна зарплата. Конкретну цифру називати не хочу. Це буде некоректно. Яку виручку мають за день? Я також не можу цього сказати. Малий автобус "богдан" коштує 400 тисяч гривень. Термін його експлуатації чотири роки. От і порахуйте заробітки.

Насправді в Києві є багато автобусів, які на маршруті з кінця 1990-х. Новий "богдан", 2008 року випуску, в автосалоні коштує 220 тис. грн.

"ГПУ" вирішила порахувати, скільки має коштувати проїзд, щоб перевізники працювали без збитків. Починаємо з коротких маршрутів.

Приміром, на маршруті 564, від пл. Контрактової до вул. Старовокзальної, проїзд подорожчав до 2 грн у лютому 2009-го. Уже після здешевлення пального. Раніше за 3,8 км платили 1,5 грн. У пікові години "газелі" та "богдани" провозять 60–80 пасажирів за раз.

На маршруті 224 завдовжки 3 км, що курсує від вул. Північної до метро Мінська, п"ять зупинок. Проїзд коштує 1,5 грн. О 9.00 на кінцевій сідає 16 пасажирів. Далі — ще 37. За 15 хв. водій заробив 79,5 грн. Працюють позмінно, по 11–13 год. Водій 224-ї маршрутки за день має понад 900 грн виручки.

— Хазяїн собі раніше брав 650 гривень, а тепер сказав віддавати 800, — упівголоса розказує кондукторці водій маршрутки 507. Вони 10 хв. чекають пасажирів на кінцевій. — Ми собі тепер тільки по чотири сотні беремо.

507-ма маршрутка курсує від Південного вокзалу до столичного передмістя Новосілки. Уранці та ввечері на 17-кілометровому маршруті проїжджає 70–90 пасажирів. Удень — не менше 50. Кожен платить 2–2,5 грн. У дорозі 507-ма понад годину.

Хазяїн собі раніше брав 650 гривень на день, а тепер сказав віддавати 800

Маршрут 550 завдовжки 22 км з"єднує пл. Севастопольську і житломасив Вигурівщина-Троєщина. Замість "богданів" тут великі автобуси. Кожен вміщає не менше 80 осіб. Салон заповнюється на першій зупинці.

— Передаєм за проїзд, — кричить водій. — Хто це дві гривні дав? Проїзд 2,50. Не скупіться!

Частина пасажирів виходять, на станціях метро сідають інші. За вісім годин водій 550-го збирає 1300 грн.

Мікроавтобус маршруту 559 від метро Мінська на вул. Прирічна стоїть 15 хв. Пасажир просить дати квиток.

— На хоч усю пачку, мені не жалко. Нас талончиками не контролюють, — каже водій.

За день столична маршрутка проходить у середньому 400 км. Водій сам купує дизпальне — 40–50 л. Це 220–280 грн. Виручка — 900–1300 грн. Рахуємо витрати.

Один автобус коштує 220 тис. грн. За рік він дає виручку 380–460 тис. грн. Якщо вірити асоціації перевізників "Столиця", автобус їздить чотири роки. Отже, за цей строк пасажири залишають там 1,5 млн грн. Із них 120 тис. віддають на ремонт, за стоянку. Це по 3 тис. грн на місяць, кажуть у "Столиці". На пальне йде 316 тис. Решта — дохід водія та власника маршрутки.

— У столиці не вистачає водіїв, — каже Валерій Ліпецький з Асоціації приватних перевізників. — Усі вони приїжджі. І водій встановлює правила. За 150 гривень у день працювати не буде.

За місяць водій маршрутки заробляє 4–6 тис. грн. Працюють по двоє. За чотири роки експлуатації на їхню зарплату йде 364 тис. грн. Отже, при вкладенні 220 тис. грн власник "богдана" має 375 тис. грн чистого прибутку, або 40–45% річних.

Приватні перевізники могли б працювати із прибутком, перевозячи пасажирів і по 1–1,5 грн. Тоді б на кожному "богдані" вони б заробляли по 273 тис. грн.

У Києві понад 6 тис. приватних автобусів.

Зараз ви читаєте новину «Проїзд у столичній маршрутці не повинен перевищувати 1,5 гривні». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути