вівторок, 28 січня 2014 07:15

Запасний ключ до автомобіля забрав банк

— Роблю меблі на замовлення, розвожу їх клієнтам сам. Старий вантажний мікроавтобус "ДАФ Конвой" почав сипатися. Через постійні поломки доводилося винаймати вантажне таксі та втрачати гроші. Продав ДАФ за 75 тисяч гривень. Узяв у кредит "Газель Некст". 50 тисяч пішли на перший внесок, — розповідає киянин 40-річний Геннадій Соболь. Він оформив кредитну угоду на п'ять років під 19,9% річних. Щомісяця сплачує банку 4523 грн.

Крім першого внеску, Геннадій Соболь витратив 24 тис. грн на оформлення машини в Держ­автоінспекцї та страховку КАСКО, поліс автоцивільної відповідальності, внесок до Пенсійного фонду, нотаріальну угоду з банком і комісію фінустанові.

— Банк змусив купити страховку КАСКО за 11 тисяч. Бо машина у заставі. У разі пошкодження її треба буде ремонтувати. Обслуговувати авто, на щастя, можна у будь-якій автомайстерні.

Для надання позики фінустанова вимагала довідку про доходи за останні півроку, паспорт та ідентифікаційний код.

— Спочатку не хотіли давати кредит, бо мав офіційний дохід близько 4 тисяч гривень. Тому приніс іще довідку про доходи дружини, взяв поручителем свого двоюрідного брата із місячною зарплатою під 20 тисяч. У банку тиждень подумали й оформили позику.

Підприємець протягом п'яти років переплатить за автомобіль 48 тис. грн. Також витратить близько 57 тис. грн на страховку КАСКО.

— Якби машину брав не в кредит, не страхував би її. Але така переплата для мене не збиткова, бо за п'ять років машина заробить чистими 170 тисяч.

34-річний Олег Ярощук із Києва півроку тому купив фургон "Фіат Дукато" за 225 тис. грн. у лізинг. Авто потрібне для власної справи — він установлює металопластикові вікна.

— Раніше, щоб відвозити клієнтам замовлення, орендував машину з водієм. Але порахував, що вигідніше буде купити собі фургон у лізинг, — і гроші зекономлю, і своє авто буде, — говорить Ярощук. — Спочатку думав брати в кредит, але на нього потрібно було щонайменше 70 тисяч гривень. Бо треба купувати страховку, реєструвати машину, сплатити банківську комісію. А в мене були тільки 45 тисяч гривень.

Лізинг Олегові оформили без довідки про доходи за 3 год. Першого місяця він сплатив 45 тис. грн початкового внеску. Далі щомісяця віддавав 7200 грн. До цієї суми входять платіж за страховку КАСКО, плата за реєстрацію, мито та податки.

За півроку Ярощук помітив недоліки придбання автомобіля в лізинг.

— Запасний ключ до машини забрав банк, бо фургон вважають його власністю. Це записано у техпаспорті. Через те, що він їхній, у банку оформили страховку — повне КАСКО аж за 16,7 тисячі гривень. Це на 3–4 тисячі дорожче, ніж пропонують страхові компанії на автокредити. Також, за угодою, я маю обслуговувати своє авто лише на фірмовій станції. Раз поїхав туди, бо ручне гальмо зламав, то вони за ремонт попросили 300 гривень. А в звичайних майстернях беруть 50–80.

За п'ять років підприємець переплатить за автомобіль 127 тис. грн. Іще 66 тис. грн заплатить за страхування КАСКО.

— Усе одно вигідно, бо на за машину з водієм за останні п'ять років я витратив 220 тисяч гривень.

Відсоткова ставка при купівлі автомобіля в лізинг і кредит майже однакова — 18–22% річних. У кожного варіанта придбання комерційного автомобіля є переваги та недоліки, кажуть у компанії "Простобанк-консалтинг".

— Лізинг вигідний тим покупцям, які мають не більше 20 відсотків вартості автомобіля й хочуть отримати комплексну послугу, а не просто фінансування, — пояснює 25-річний Євген Копейко, аналітик "Простобанк-консалтингу". — Великим плюсом лізингу є те, що його набагато простіше оформляти. Укладають одну угоду. А для банківського кредиту треба оформити кредитний договір, угоду застави, договір страхування. Для платежів у лізингу автомобіль можна не оформлювати на себе, а продати його банку. Виручку витратити як перший внесок за наступну машину в лізинг. Клієнт не оформляє авто в ДАІ, не спілкується зі страховиками у разі аварії. Це все робить представник банку. Деякі лізингові компанії дають напрокат своїм клієнтам машину, доки їхня у ремонті.

Недоліками придбання авто в лізинг є більші, ніж за банківським кредитом, щомісячні платежі та сильніший контроль за машиною із боку лізингодавця.

— Також доволі жорсткою є процедура вилучення автомобіля. У випадку прострочки місячного платежу на 30 днів лізингодавець отримує підпис нотаріуса в угоді й самовільно вилучає авто. За банківським автокредитом машину боржника забирають лише після суду. Також у більшості фінустанов можна взяти "кредитні канікули" на кілька місяців.

Зараз ви читаєте новину «Запасний ключ до автомобіля забрав банк». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути