Ексклюзиви
середа, 28 грудня 2011 06:55

50-ту станцію метро збудували за рік
5

Станція київського метрополітену Виставковий центр. Одна із семи, де немає колон на платформі. Це створює враження широти, простору. Столична підземка має 50 станцій із трьома пересадочними вузлами в центрі міста
Фото: фото: з сайта www.ntv.ru

У вівторок у Києві відкрили 50-ту станцію метро — Виставковий центр. Її збудували за рік. Вона продовжила Куренівсько-Червоноармійську, "синю" гілку столичної підземки.

Виставковий центр нагадує три попередні станції — Деміївську, Голосіївську та Васильківську. Їх відкрили торік. У інтер'єрі багато каменю та відполірованого металу. Стіни обличковані білими плитами з коричневими розводами. На підлозі сірий граніт. На стелі — люстри у формі грона. Посередині — дві металеві лави. На стіні перед тунелем, у який заїжджає потяг, два плазмові монітори.

Поруччя станції прикрашені гірляндами з жовтих та блакитних кульок, біля сходів новорічна ялинка. До стелі прикріплений зелений плакат: "Двері зачиняються — наступні станції Іподром і Теремки — рік пуску 2012!".

На платформу спускаються кількасот метробудівців. Кожен має запрошення від керівництва. Своїм автобусом приїхала делегація Кременчуцького вагонобудівного заводу з Полтавщини. Їхнє підприємство виготовило ескалатор. Розгортають два плакати з логотипом заводу — "Найкраще народу України!" та "Дякуємо за підтримку вітчизняного виробника!". Чекають прем'єр-міністра 64-річного Миколу Азарова. Той прибуває потягом метро з боку депо. З ним кілька охоронців. Підіймається до дерев'яного помосту, обшитого сірим ковроліном.

— Красивая станция, правда? — звертається до людей.

— Да-а, — чути де-не-де після паузи.

— Нравится? — повторює запитання прем'єр.

— Да-а, — вигукують.

— Сооружена она в два раза быстрее, чем планировали. По новым технологиям, — каже прем'єр. — Я проехался — поезд очень тихо едет. Перед нами задача — сдать две станции в следующем году. На Теремках остановимся или дальше пойдем? Киевлянам нужны новые станции?

— Да-а, нужны, — говорять люди у юрбі.

— А мне говорят — не нужны. Не надо на это тратить деньги. Кстати, каждая станция метро обходится очень дорого.

— Мы экономно тратим. Сэкономили 170 миллионов гривен. Выделяли 920 миллионов, а мы потратили 750, — говорить йому керівник "Київметробуду" 67-річний Володимир Петренко.

— Ну ладно, тратьте дальше. Только экономно, — відповідає Азаров і йде сходами на вулицю.

— Вони економитимуть, як же. Людей у безплатний отпуск відправлять — і вся економія, — каже у натовпі родичка одного з метробудівців. Просить не називати її. Вона в чорній куртці. На вигляд років 25. — Старих робочих звільнили, замість них китайців найняли — ті дешевші. Третій місяць зарплату платять у конвертах. Було 4 тисячі, стало 2. Економлять. Купують беушні щити у Фінляндії за 3 мільйони. Вони через 10 метрів летять. Нові коштують 60 мільйонів.

Озирається й говорить тихіше:

— Кожний перегон уносить дві-три людини. Один умер, коли тут кран упав. Вони ж гонять — бистрєй, бистрєй. Фундамент должен три роки отстаіваться, а вони вигнали бетон — і за стіни взялися. На етому перегоні їм повезло — тут уже більша частина тунелей була готова, тому так бистро построїли.

Люди сідають у потяг, яким приїхав прем'єр. Робітники розбирають поміст.

— Открытие хорошо прошло, не так как на Республиканском стадионе, когда крыша загорелась, — говорить на платформі один із працівників метро. — Там недоделок много было. У нас тоже хватает. Но они в кабинетах, в глаза не бросаются. Можем же строить, когда хотим. Обидно, что без денег. Может, к Новому году кость бросят на зарплату. С субподрядчиками не рассчитались. За светильники Белой Церкви до сих пор должны.

— А туннель сухой, зря мы переживали, — продовжує інший. — Такого сухого туннеля метрополитен давно не получал. Текут только три кольца, но это нестрашно. Хотели максимум удешевить — на эскалаторе сэкономили.

У Києві три лінії метро, 50 станцій. Загальна довжина — 65 км. Найзавантаженіша станція — Лісова. Щодня нею користуються близько 67 тис. пасажирів. Загалом метрополітен за день перевозить 1,2 млн людей.

Зараз ви читаєте новину «50-ту станцію метро збудували за рік». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути