Орієнтовна вартість крейсера "Україна", який Росія допоможе нашій державі добудувати, може складати $1 мільярд.
Таке припущення у коментарі Gazeta.ua висловив експерт Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Дмитро Богданов.
"За деякими оцінками, його вартість до $700 млн. Але з урахуванням можливих модернізацій і витрат, моя оцінка ($1 млрд - ред.) не така далека від реальності", - зауважив він.
"Це великий контракт. Україні цей крейсер не потрібен, особливо у Чорному морі, яке прострілюється уздовж і поперек. Наша країна зацікавлена у позбавленні від проблемного довгобуду, а Росія, не зважаючи на економічну потужність, не здатна будувати великі надводні кораблі. У ВМС РФ зараз дефіцит нових військових кораблів. Через декілька років вони мають бути списані", - розповів Богданов.
Крейсер намагались продати Індії і Китаю. Росія теж зацікавлена в отриманні корабля.
"Проте у випадку продажу третім країнам набувають чинності обмеження про нерозповсюдження ракетної зброї. Дальність стрільби цього комплексу 500 км. Якщо озброїти новішими ракетами, то досягне і 1000 км. Тому виникають проблеми міжнародно-правового характеру", - повідомив військовий експерт.
За словами Богданова, крейсер називали "убивцею авіаносців".
У ВМС Росії зараз дефіцит нових суден
"Він призначений для боротьби з авіаносними ударними групами. Крейсер вимагає цілої армади кораблів, які б його прикривали. Сам на рейді він не може стояти. В групу повинні входити і підводні човни, і кораблі охорони, і авіація", - сказав він.
Богданов нагадав, що проблема полягає в тому, що крейсер був закладений на заводі ще у радянські часи і після розпаду СРСР не був добудований.
"Він залишився у власності держави і заводу. В перші роки незалежності командування ВМС через власні ілюзії сподівалось добудувати його і ввести до складу військово-морських сил України. Пізніше вирішили, що утримувати крейсер дуже дорого. Ще однією проблемою було те, що основний ударний комплекс ракетної зброї "Базальт" для корабля вироблявся у Росії. У ціновому співвідношенні ці комплекси складають більше половини вартості плавзасобу, тому їхня закупівля для України була невигідною", - пояснив він.
Експерт також вважає, що завдяки зусиллям працівників заводу готовність корабля не дуже знизилась (він був збудований на 95-97% - ред.).
"Крейсер був законсервований і знаходився у прісній воді", - додав Богданов.
За підрахунками директора заводу імені 61 комунара Михайла Жело, для добудови крейсера, що знаходиться в готовності 94%, у 2002 році потрібно було ще як мінімум $28 млн.
Як відомо, напередодні президент Віктор Янукович під час спільної прес-конференції з Дмитром Медведєвим заявив, що Росія допоможе нам добудувати крейсер "Україна".
Коментарі
6