Офіційно на всю кампанію в багатомандатному окрузі витрачено більше 600 млн грн. Третина цієї суми - 218 млн грн - припала на Партію регіонів. Витрати "Батьківщини" - удвічі менше.
Обидва лідери перегонів запевняють, що вважають понесені витрати виправданими. Найменш ефективними стали кампанії партій "Наша Україна" і "Україна - Вперед!", Які задекларували витрати в розмірі понад 60 млн грн, але набрали набагато менше голосів, ніж потрібно для подолання прохідного бар'єру, пише "Комерсант-Україна".
Безумовним лідером за вартістю кампанії стала Партія регіонів (ПР), яка задекларувала витрати в розмірі 218 млн грн. Майже 157 млн ??грн з цієї суми витрачено на рекламу в ЗМІ, ще в 33 млн грн обійшлася зовнішня реклама. Відрив бюджету ПР від інших учасників перегонів досить значний. Друге місце за обсягом витрачених засобів зайняла "Батьківщина", яка задекларувала 107 млн ??грн. У опозиційної партії майже весь бюджет пішов на оплату послуг ЗМІ (94 млн грн), ще в 9,5 млн грн обійшлася зовнішня реклама.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Головою наступної ВР буде "регіональний" - Томенко
Виходячи з офіційно задекларованих витрат і результатів голосування в багатомандатному окрузі, партії влади кожен голос обійшовся трохи дорожче, ніж її головному опоненту, - 35,7 грн у ПР проти 20,6 грн у "Батьківщини". Питомі витрати Партії регіонів є найвищими серед п'яти політичних сил, які подолали 5-відсотковий бар'єр. У ПР впевнені, що гроші були витрачені не дарма.
Партія УДАР, яка посіла третє місце за підсумками виборів, виявилася набагато економніше лідерів і вклалася в скромні 33,7 млн ??грн (11,8 грн за голос). Це, втім, не дозволило Удару побити рекорд ефективності, поставлений партією "Свобода" (23,2 млн грн; 10,9 грн за голос). Набагато менш ефективною виявилася кампанія Компартії, що обійшлася комуністам більш ніж в 72 млн грн (вартість одного голосу - 27 грн).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Свобода" пообіцяла сумнівним переможцям суцільні проблеми у ВР
Найменш ефективно витратили кошти партії, що не подолали прохідний бар'єр. У цьому плані лідером офіційного заліку є партія "Наша Україна" (НУ), очолювана третім президентом України Віктором Ющенком. Вона задекларувала витрат більше 63 млн грн, і таким чином вартість кожного голосу в підтримку НУ перевищила 278 грн.
Це набагато вище за показник партії "Україна - Вперед!" Наталії Королевської, яку традиційно критикували за надмірно дорогу рекламну кампанію. "Україна - Вперед!" показала 60,6 млн грн витрат, і таким чином один голос їй обійшовся в 188 грн.
Коментарі
6