Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт, який має спростити торгівлю вживаними автомобілями.
Про це повідомив голова Комітету з фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які автомобілі купували українці у березні
До набуття законом чинності компанії-торговці вживаними автомобілями зобов'язані після купівлі реєструвати авто на себе. Це вимагає візиту до сервісного центру МВС та отримання номерних знаків, а також постановку машини на облік у ТЦК та зняття з нього після продажу.
Однак на практиці комісійні майданчики, викуповуючи авто, не укладають офіційний договір купівлі-продажу, а беруть нотаріальну довіреність у колишнього власника. Перереєстрація відбувається після того, як в машини з'являється покупець, тому ці операції ніде не фіксуються і з них не сплачуються жодні податки.
За новими правилами власник привозитиме автомобіль на комісійний майданчик. Там проводитиметься перевірка і оцінка машини, а також укладання договору-продажу без візиту до сервісного центру МВС. Продавець одержує кошти за продаж авто, а компанія, яка перепродує автомобілі, стає його юридичним власником, при цьому номерні знаки та свідоцтво про реєстрацію залишаються незмінними.
Після того, як з'являється покупець на авто, компанія укладає з ним договір купівлі-продажу, після чого відбувається перереєстрація машини у сервісному центрі МВС.
Ринок уживаних автомобілів до війни становив 1,7 млн автомобілів на рік, 2023 року – 780 тис., а 2024-го очікується зростання до 1,5 млн
При цьому лише 2,5 % авто з пробігом продають "у білу". Від продажу автомобіля "в білу" державу отримує в середньому 19,8 тис. грн. Від продажу "в чорну" – 0. Але для роботи "білого ринку" є перешкода – вимога додаткової реєстрації авто на посередника з купою непотрібних довідок.
Коментарі