![Український готельний ринок опинився в критичній ситуації](https://static.gazeta.ua/img/cache/preview/546/546135_w_300.jpg?v=0)
В Україні різко впала заповнюваність готелів. Готельєри заявили про різке зниження заповнюваності готелів.
Готельний ринок України перебуває в критичній ситуації. Як заявили найбільші оператори ринку, що політична та економічна криза призвела до зниження туристичного потоку з-за кордону, так і всередині країни. В результаті заповнюваність готелів в лютому - початку сезону бізнес активності - перебувала на критично низькому рівні - в межах 25%,, пише Комерсант Україна.
"Якщо в січні результати роботи нашого готелю в Києві були в межах запланованого, то в лютому, коли починається бізнес-активність, ситуація різко погіршилася",- зазначила гендиректор Vertex Hotel Group (володіє чотиризіркові "Президент-готелем") Ірина Пшенна.
Зниження ділової активності і відмова туристів приїжджати в Україну позначилися на показник заповнюваності готелів.
"Завантаження готелів у I кварталі значно відрізняється від звичайних для цього періоду показників",- заявили в прес-службі готельного оператора "Прем'єр Інтернешнл" (управляє 18 готелями в 13 містах України).
Директор п'ятизіркового готелю Nobilis у Львові Андрій Стецьків розповів, що в лютому середня заповнюваність в готелі була на рівні 20% проти стандартних не менше 40%.
В "Президент-готелі" в лютому в середньому заповнюваність номерів становила приблизно 20%, тоді як за аналогічний період минулого року цей показник знаходився на рівні 65%.
"Люди скасовують поїздки цілими групами, як за договорами з туристичним операторам, так і за договорами з готелем. Навіть маючи квитки на руках, туристи просто відмовляються від поїздки,- розповідає Андрій Стецьків.- Хто хоче їхати в країну, яка оголосила про приведення військових сил у бойову готовність у зв'язку з заявою Росії про введення військ у Крим".
Готельєри відзначають, що лютий-березень для міст з діловою активністю - сезон проведення конференцій та інших бізнес-заходів.
"Минулого місяця все конференції, проведення яких було заплановано в конференц-залах "Президент-готелю", були скасовані. У цьому місяці та ж ситуація",- каже Ірина Пшенна.
Доходи від здачі в оренду конференц-залів у загальному обсязі можуть досягати 30%, розповідають учасники ринку. Крім цього, скасування виставок також вплинула на заповнюваність готелів, каже директор "7 днів" (готелі рівня "три зірки" у Києві і Кам'янець-Подільському) Павло Сиротенко. Виставки в одному з найбільших виставкових центрів столиці "Київекспоплазі" змінили графік на півріччя.
В умовах, коли вплинути на збільшення потоку немає можливості, готельним операторам залишається скорочувати витрати, зазначає пані Пшенна.
"Ми постійно взаємодіємо з готельними операторами та власниками немережевих готелів. Одні готелі змушені були йти на крайні заходи, звільняючи співробітників або відправляючи в неоплачувану відпустку, інші пішли на "консервацію" частини номерів та окремих поверхів готелю",- говорить головний редактор порталу ProHotelia Катерина Грабинская.
У львівській готелі Nobilis повністю припинили будь-маркетинг, економлять на комунальних послугах, а з наступного тижня будуть відправляти людей у відпустку за свій рахунок.
Оператори не очікують у березні поліпшення ситуації.
"У цьому місяці, за нашими прогнозами, ситуація виглядає ще гірше. З усіх номерів готелю буде зайнято приблизно 10%, тоді як зазвичай близько 50%",- каже Андрій Стецьків.
Однак після березня, за його прогнозами, ситуація буде поступово стабілізуватися.
Коментарі