пʼятниця, 06 квітня 2012 06:15

Артур Береза винен банку 1,3 мільйона гривень

Автор: фото: Наталія Шестопал
  Киянин Артур Береза хотів улаштуватися особистим водієм. Для цього планував узяти у кредит ”Деу Ланос”, однак йому порадили ”Мітцубісі Лансер”
Киянин Артур Береза хотів улаштуватися особистим водієм. Для цього планував узяти у кредит ”Деу Ланос”, однак йому порадили ”Мітцубісі Лансер”

1 млн 344 тис. 718 грн 93 коп. винен "Експобанку" киянин 29-річний Артур Береза. Він купив у кредит "Міцубіші Лансер" за 89 950 тис. грн. За два місяці зрозумів, що позики не виплатить, віддав автівку. Однак її не забрали, натомість нараховували борг і пеню.

— Уявити не міг, як влипну через цю машину, — каже російською Артур Береза. Він одягнений у шкіряну чорну куртку, такого ж кольору светр. З кишені джинсів дістає потертий мобільний "Самсунг" старої моделі. — Першою зрозуміла жінка, покинула мене. Зараз і гроші винен, і судимість маю, ніхто на роботу не бере, мамину квартиру можуть відібрати.

Антон разом із матір'ю живе у двокімнатці у столичному мікрорайоні Оболонь. Мати — продавець у кіоску. 2007 року Артур працював столяром, йому запропонували роботу особистим водієм. Для цього потрібна була машина.

— Хотів узяти у кредит "Деу Ланос", — Артур запрошує до кафе-бару. Замовляє каву. — Друг порадив звернутися в компанію "Автобізнес Україна". Там переконали, що зараз "ланосів" нема, порадили взяти "Мітцубісі Лансер". Він коштував майже 18 тисяч доларів. Від мене вимагали паспорт та ідентифікаційний код. Решту самі робили, сказали прийти за п'ять днів по машину.

"Автобізнес Україна" — фірма-посередник між клієнтом і банком. Офіс розташовувався на вул. Шутова, 9, згодом переїхав на вул. Дегтярівську, 51.

Мали філії в інших містах України. Компанія діяла як поручитель позичальника, надавала банку необхідні документи. За Артура дали довідку, начебто він працює менеджером у одеській фірмі, має постійну і пристойну зарплату. "Експобанк" видав Артурові Березі $17 990 позики на авто. Упродовж семи років чоловік мав щомісяця сплачувати по $600.

— Перші два місяці заплатив, а потім усе детально вичитав і зрозумів, що це — кабала, — Артур гортає стос документів. — Купував машину за 18 тисяч, а за сім років з усіма відсотками, відрахуваннями, оплатою посереднику, страховками мав виплатити 47 тисяч доларів. Приїхав під банк: заберіть цю машину і не треба ніяких кредитів! Вони не схотіли. Я перестав платити. Тоді до мене приїхали хлопці з "Автобізнесу". Кажуть: віддай машину і ми не матимемо претензій. Вони — ні, а банк, який видав кредит? Я подав у суд на банк, а вони — на мене, за шахрайство. Що я надав липову довідку про доходи. Юрист банку проговорився, що таких, як я — десь 700 чоловік. Більшість із них не можуть подати до суду, бо мають підроблені документи.

25 листопада торік Артур програв суд. Отримав рік умовно за шахрайство, машину конфіскували. "Експобанку" має сплатити 1 млн 344,7 тис грн.

— А як я їх віддам, коли через судимість мене ніхто на роботу не бере?

У подібній ситуації з "Автобізнесом Україна" опинилася 41-річна Ольга Міназенко з Луганщини. У квітні 2008-го взяла у "Експобанку" кредит на "Ніссан Мікру". Півроку щомісячно виплачувала по $650.

— Я тоді працювала в Києві, мала нормальну зарплату, — говорить російською Ольга. — Як роботу втратила, платить не змогла. Віддала "Автобізнесу" машину. Вони ж продовжували вимагати гроші, казали, заберуть квартиру. Щомісяця отримувала листи з "Експобанку" про заборгованість.

Банк подав у суд на жінку.

— У суді їхні представники сказали, що я віддала незрозуміло кому машину і вони ніякого відношення до "Автобізнесу" не мають.

Ольга Міназенко написала заяву до міліції про викрадення автівки.

— Її знайшли у жахливому стані на якійсь стоянці. З розбитим бампером, на задньому склі — реклама таксі, — каже Ольга. — Зараз уже перестали листи приходити.

Представники "Експобанку" відмовилися пояснювати ситуацію з "Автобізнесом Україна". Називають це банківською таємницею.

Компанія "Автобізнес Україна" найбільше допомагала з кредитами з вересня 2007 року по серпень 2008-го.

— За той рік видали близько 600 кредитів приблизно на 18 мільйонів доларів, — розповідає колишній працівник компанії, просить не називати його. — Допомагали отримати кредит на будь-який автомобіль. Ми ставали поручителями, робили всі необхідні довідки. Клієнти підписували договір доручення, за яким компанія "Автобізнес Україна" купувала автомобілі за кредитні гроші. Вартість авто договором не обумовлювалась. Якщо клієнт цікавився причиною завищення ціни, йому пояснювали, що туди входить страховка, комісія. У договорі передбачали штраф, якщо клієнт передумає — 30 відсотків вартості машини. "Автобізнес Україна" і "Експобанк" співпрацювали. Під кредитну програму створили фірми, що відповідали за страховку, ремонт постраждалих у аварії машин і службу безпеки, яка представляла інтереси банку.

Формально фірма працює й досі. Однак банк через "Автобізнес Україна" вже не видає кредитів.

Банк може забрати заставу

— Перед підписанням договорів дивіться на такі позиції, — радить 23-річний Роман Лещенко, юрист "Лігал Асістанс Ґрупп". — Перша — розмір процентної ставки. Друга — фіксована вона чи плаваюча. Плаваюча може зростати. В такому разі збільшиться сума, яку треба повернути. Третя позиція — відповідальність. Зазвичай банки прописують її завуальовано. За кожен день прострочення — пеня, штраф. Це пастки. Банки зобов'язують страхувати об'єкт, на який дають кредит, винятково у своїх компаніях. А там — дуже великі страхові платежі.

 

Зараз ви читаєте новину «Артур Береза винен банку 1,3 мільйона гривень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

16

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути