Американська компанія Scuderi Group розробила інноваційний двигун внутрішнього згоряння. По-перше, він має розділений цикл. Це означає, що чотири звичні стадії роботи - впорскування, стиснення, запалювання і вихлоп - відбуваються не в одному циліндрі, а у двох - з'єднаних переходом.
Сам принцип був відомий ще на початку минулого століття. Але до недавнього часу всі зразки були надто великими і з низьким ККД, що робило їх нерентабельними для комерційного виробництва. А фахівцям Scuderi Group вдалося сконструювати дуже компактний і ефективний двигун.
Другим нововведенням є "складування" надлишків паливно-повітряної суміші. Після її впуску і стиснення вона при нормальному режимі роботи надходить з одного циліндра в інший для подальшого згоряння. Під час гальмування автомобіля заслінка переходу закривається, і стиснута суміш надходить у спеціальну ємність. Якщо ж транспортному засобу буде потрібно додаткове прискорення, можна використовувати накопичений в цій ємкості запас.
Продемонстрований двигун об'ємом 1 літр і потужністю 135 к. с. (до 6 тис. обертів на хвилину), схоже, цілком можна запускати у виробництво. Важливо, що він збирається зі стандартних деталей. Це дозволить підприємствам швидко освоїти його випуск.
Серед додаткових переваг - можливість модифікації. Наприклад, можна підвищити потужність за рахунок збільшення розмірів резервуара для стиснутої повітряної суміші або використати частину енергії, що виділяється разом з вихлопними газами, для турбонаддуву.
Прототип двигуна, випробуваний в 2004 році на Chevrolet Cavalier, показав, що його ефективність на 36% вища, ніж у стандартного 2,2-літрового мотора цього автомобіля. Витрата палива для останнього становить 13,1 л на 100 км по місту і 7 , 6 л - по трасі. У Scuderi Group подбали і про навколишнє середовище. Викиди CO2 були знижені вдвічі, а оксидів азоту - на 80%. Причому це не рекламний трюк. Ефективність і екологічна безпека нового двигуна підтверджена незалежним Південно-Західним дослідним інститутом у Техасі.
За матеріалами: Компьюлента
Коментарі