понеділок, 29 липня 2019 01:35

Радянський автотуризм: якою була дорога до моря
19

Сьогодні автотуризм - це поїздка в ліс, на озеро або море. Або подорож по Європі на власному авто. При цьому автолюбителі не сильно переживають з приводу набору інструментів: досить домкрата, доливання антифризу, омивачі, компресор для підкачки шин. Але навіть цей скромний перелік є не у всіх. Що казати про поїздку на машині в 60-ті роки: повний багажник заліза, довідники, намети, купа речей на будь-який випадок життя.

У 50-60-ті роки, в часи зародження автотуризму, заправки були великою рідкістю, навіть у великих містах їх було від сили два-три штуки. Не було і навігаторів, їх роботу виконували "Довідники автотуриста" з популярними маршрутами. Про автосервіс на шляху залишалося тільки мріяти, тому кожен водій був готовий вирішити будь-яку проблему своїми руками.

Ніяких спонтанних подорожей. Поїздки на курорт планували за кілька місяців, адже автомобіль потрібно було як слід підготувати, щоб він не став на дорозі.

У середині 60-х років, неповний список запчастин та інструментів, які необхідно взяти з собою, виглядав так: експлуатаційні рідини та матеріали; масло для змащування двигуна; солідол; масло трансмісійне, гальмівна рідина, дистильована вода; воскова паста; ізострічка; клей; електропровід (освітлювальний, високовольтний); аптечка для ремонту шин; золотники в зборі, автомобільні камери, ремінь приводу вентилятора, фільтруюча вставка фільтра тонкого очищення масла, склянка відстійника паливного насоса, прокладка склянки відстійника паливного насоса, діафрагма паливного насоса в зборі), електролампи, свічки запалювання, запобіжники, передній гальмівний шланг, підшипники передніх коліс.
Каністри для бензину, лійка з сіткою для наливання бензину, відро поліетиленове або складне брезентове, шланг з пристосуванням для переливання бензину, поліетиленова каністра 10 л або термос для води, кишеньковий електричний ліхтар, буксирний трос, водонепроникна підстилка, малий розвідний ключ, чохол для автомобіля або комбінований тент-намет, лопата туристична, маленька сокира та пила-ножівка по дереву.
А тепер уявіть, що ви завантажуєте все це в машину і відправляєтеся відпочивати на Кавказ або в Прибалтику. При цьому їхати туди потрібно кілька днів, адже середня відстань, яку рекомендується проїжджати за добу, 500 км. Тут слід врахувати, що автомобілі тих років їздили повільніше, та й навантаження мали чималі, тому й вони рухалися з середньою швидкістю 60 км/год.
До цього списку варто додати ще і штатний набір інструментів, що додається до автомобіля з заводу. І не варто забувати, що крім нескінченного заліза потрібно взяти і якісь особисті речі.
На машині зазвичай відправлялися відпочивати "дикунами", а значить, потрібен ще намет і купа туристичного інвентаря. А намет у ті часи - це не звичний компактний мішечок, а брезентова конструкція, яка займала половину багажника.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Дорога в нікуди" - показали "навалу" туристів у Криму

Зараз ви читаєте новину «Радянський автотуризм: якою була дорога до моря». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути