пʼятниця, 08 червня 2018 22:06

Робота для романтиків: як дають нове життя українським літакам
7

Держпідприємство "Завод 410 цивільної авіації" цьогоріч святкує 70-річчя. Тут діагностують, ремонтують, технічно обслуговують та модернізують літаки і вертольоти.

Друге життя дають машинам заводу "Антонов": Ан-24, Ан-26, Ан-30, Ан-32. Відновлюють двигуни Д-36 для літаків Як-42, Ан-72, Ан-74.

Автор: Анатолій Гаєвський
  Україна має потужності для створення, серійного складання та обслуговування літаків. Держави з такими можливостями можна перерахувати на пальцях однієї руки
Україна має потужності для створення, серійного складання та обслуговування літаків. Держави з такими можливостями можна перерахувати на пальцях однієї руки

"Плюс нашого підприємства у тому, що у Києві також знаходиться розробник літаків, які ми обслуговуємо — ДП "Антонов", - розповідає Олександр Кіпров, головний конструктор 410-го заводу. - Україна має потужності для створення, серійного складання та обслуговування літаків. Держави з такими можливостями можна перерахувати на пальцях однієї руки".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У лави ЗСУ повернувся унікальний літак-розвідник

Основний замовник послуг заводу — Міноборони України. Зараз тут ремонтують 5 літаків для військових. Стандартний ремонт проводять за 90 днів, якщо з модернізацією — довше.

Літаки на заводі рухаються по ангарах, ніби по конвеєру. У першому, після діагностики, машину повністю розбирають.

Зараз тут стоїть французький Airbus A320. Нещодавно завод розпочав сертифікацію обслуговування закордонних літаків, зокрема американських Boeing, канадських Bombardier та інших.

У другому ангарі з корпусу знімають фарбу: "до чистого дюралюмінію", як кажуть фахівці. Після дефектації - пошуку пошкоджень, тріщин тощо - фюзеляж відправляють в ангар ремонту і складання літаків. На перший погляд, він хаотично заповнений машинами, але їх місце залежить від етапу робіт.

"На 410 завод потрапив через любов до авіації, - розповідає збиральник-клепальник Володимир Клименко. - Працюю тут вже 16 років".

Окрім машин для Міноборони завод ремонтує і модернізує літаки для іноземних замовників. Торік підприємство стало найбільшим експортером міста Київ.

Автор: Анатолій Гаєвський
  У 2017-му завод став найбільшим експортером міста Київ
У 2017-му завод став найбільшим експортером міста Київ

"Завершили великий контракт з модернізації сорока літаків Ан-32 для індійських військово-повітряних сил, - розповідає Олександр Кіпров. - Ремонтуємо літаки для Казахстану, Судану, Перу. Якщо літак отримав пошкодження — наші групи відправляються закордон, аби відновити машину на місці".

Поруч із Ан-26 Повітряних сил України в ангарі ремонтується Ан-32 Республіки Бангладеш.

Спільно з заводом "Мотор Січ" фахівці освоїли модернізацію вертольотів Мі-8Т до рівня Мі-8МСБ.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На нові українські вертольоти встановили ракети: відео стрільб

Біля станка поруч із досвідченими робітниками молоді хлопці — студенти-практиканти Вищого професійного училища Національного авіаційного університету. Працюють над встановленням герметизатора на аварійний люк літака Ан-32.

Нині на підприємстві працює більше тисячі співробітників.

Автор: Анатолій Гаєвський
   Фахівці заводу освоїли модернізацію вертольотів Мі-8Т до рівня Мі-8МСБ
Фахівці заводу освоїли модернізацію вертольотів Мі-8Т до рівня Мі-8МСБ

"Люди тут люблять свою роботу, - каже Кіпров. - Коли здається літак, буває тут і ночуємо. Відпрацювання систем іде безперервно. Літак після капітального ремонту і модернізації стає фактично новим. Ресурс продовжується на 5-7 років".

Завод потребує близько 40 працівників

Підприємству не вистачає кадрів. На сьогодні завод потребує близько 40 працівників робітничих та інженерно-технічних спеціальностей: електромеханік, складальник-клепальник, токар 4-6 розряду, шліфувальник, радіомеханік та інші.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Антонов" відновлює виробництво пасажирських літаків Ан-158

"Ринок праці у Києві радикально відрізняється від загального в Україні, - розповідає директор київського міського центру зайнятості Віктор Білич під час прес-конференції на заводі, 7 травня . - Із майже 11 тисяч зареєстрованих безробітних 87% мають вищу освіту. А потреба роботодавців - 62% шукають робітника".

За словами Віктора Білича, зокрема така ситуація пояснюється низьким рівнем оплати праці робітників: "Попри те, що держава стимулює рівень мінільних зарплат, у роботодавця не вистачає ресурсів. Якщо говорити про прозорі компанії, які сплачують усі податки".

Автор: Анатолій Гаєвський
  На сьогодні завод потребує близько 40 працівників робітничих та інженерно-технічних спеціальностей
На сьогодні завод потребує близько 40 працівників робітничих та інженерно-технічних спеціальностей

Заступник гендиректора ДП "Завод 410 ЦА" Володимир Хомко запевняє, на підприємстві робиться усе можливе для постійного підвищення заробітних плат: "Сьогодні основне навантаження підприємства складають замовлення Міноборони, а рентабельтність їх невелика. Тому ми постійно у пошуку замовлень по всьому світу".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали, які вертольоти купить Україна у Франції

Керівництво підприємства наголошує на зацікавленості у молодих кадрах, оскільки старіння основних спеціальностей - це проблема усієї авіації. Для молоді тут нещодавно відкрили гуртожиток, залучають значні кошти на соціальну роботу (путівки в табори відпочинку для дітей працівників, тощо).

"Середня зарплата на підприємстві зараз складає більше 10 тисяч гривень, - розповідає Віктор Іванушкін, заступник гендиректора 410 заводу з корпоратизації. - Вона поки не дотягує до середньої по Києву, але робота з підвищення ведеться".

На сайті пошуку роботи HeadHunter відкриті вакансії 410 заводу пропонують 6 тис. грн на місяць.

За даними декларації гендиректора заводу Віктора Ганькевича його заробітна плата за 2017 рік склала 1 547 755 грн.

Українська військова авіація перехопила малий ракетний корабель Росії, який наблизився до державного кордону України

Зараз ви читаєте новину «Робота для романтиків: як дають нове життя українським літакам». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути