понеділок, 09 квітня 2012 07:00

"Бабушка, тут только еліта їздить"

30 березня у Вінниці з'явилися експрес-автобуси. Курсують маршрутом Вишенька — Київська. Їх три — один "мерседес" і два МАНи.

3 квітня о 8.30 підходжу на кінцеву зупинку транспорту "Водоканал". Там зібралися близько 30 осіб. Майже половина заходить у тролейбус №6, що розвернувся на кінцевій. Жінка у шкіряному потертому пальті нетерпляче поглядає на годинник.

— На роботу запізнююся. До реформи звідси погано було добиратися, а тепер вобщє нема чим їхати.

О 8.40 під'їжджає червоно-жовтий автобус зі скляними дверима. На лобовому склі приклеєні таблички "Експрес Вишенька — водоканал", "Без пільг" і "Проїзд 2,5 грн". Туди заходить кілька десятків людей, умощуються на нових сидіннях. Кондуктор просить розрахуватися за проїзд.

— Скіки-скіки? Чого це аж 2,5 гривні? Чим він кращий від муніципального автобуса за 1,5 гривні? — говорить вінничанка 30-річна Олена Сніцар.

— Так це ж новий автобус — експрес, — піднімає вгору вказівний палець пасажирка 53-річна Надія Григулевич. — За комфорт, дєточка, треба платить. Он шторки червоненькі повішали, сидіннячка м'якенькі. І стає він тільки на п'яти зупинках.

— Ой, а мені на "Грибоєдова" нада зійти, то це шо, я не вийду? — перепитує в кондуктора Олена Сніцар.

— Вийдете, нада на кнопочку нажати, водій сігнал получе і висадить вас, — каже кондуктор Тетяна Мацько.

На маршруті з водоканалу до Вишеньки автобус минає 20 зупинок, стає на кожній, хоча за планом має лише на п'яти: це дві кінцевих, "Лікарня №2", "Грушевського" та "Ринок Урожай".

Пасажири експреса — переважно ті, хто раніше їздив маршруткою.

— Та це ж і є маршрутка, тільки велика, — каже своєму товаришеві Володимир Рудченко. — Гройсман сняв із маршрутів усіх неугодних і вліпив своїх, автобус же приватний, ціна така ж, як у маршрутках.

На ринку Урожай в автобус заходить жінка в засмальцьованій червоній куртці, на вигляд років із 50. У руках дві рябих сумки.

— Женщіна, ви знаєте, що тут проєзд 2,5 гривні, оно вам нада? — каже Володимир Рудченко. Він сидить напроти вхідних дверей.

Та поспішає до виходу.

— Синочок, то це ж автобус, як це такі гроші за нього?

— Це експрес, бабушка, тут только еліта їздить.

На кінцевій "Вишенька" автобус розвертається й одразу їде назад. Інтервал руху — 25 хв. Відстань між кінцевими зупинками експреси долають за 25-30 хв. Їздять із 6.30 до 22.00.

— Автобуси їздять в тестовому режимі. Роблять усі зупинки, тому що вінничани тільки знайомляться з ними, — говорить власник автобусів, підприємець Михайло Демченко, 40 років.

— Щоб окупити цей автобус, який коштує 1 мільйон 300 тисяч гривень, потрібно кожного дня заробляти 10 500, — говорить колишній водій маршрутки Валерій Снітько. — Думаю, у травні повернуть нормальні маршрути, які були до транспортної реформи.

Зараз ви читаєте новину «"Бабушка, тут только еліта їздить"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути