"У нас тут дим без вогню" - передав капітан судна Педро Мартін Фернандес рацією. Експерти впевнені - це було коротке замикання, спричинене штормом.
"Сан-Хуан" побудувала німецька суднобудівна фірма Nordseewerke в середині 1980-х. 2011-го підводний човен був на капітальному ремонті - тоді замінили акумуляторні батареї. Ремонтом займалися німецькі компанії EnerSys, яка виробляє батареї, і Ferrostaal. Контракт на поставку батарей коштував $5,77 млн.
Міністр оборони Аргентини Оскар Агуадо розповів, що в зв'язку з ремонтом до аргентинського суду надійшов позов. У ньому йшлося про те, що в угоді є ознаки корупції та, можливо, на підводний човен встановили неякісні запчастини. Справу, за словами міністра, "зам'яли" через брак матеріалів.
Німецька компанія EnerSys встановила на судно неякісні запчастини
Субмарина поверталася з воєнно-морської бази Ушуайя до місця постійної дислокації Мар-дель-Плата. Під час переходу потрапила у шторм.
На батареї потрапила вода. Через замикання стався перегрів. Вода розклалася на водень і кисень. Ця суміш вибухнула від електричної іскри.
За 3 год. після останнього виходу судна на зв'язок звукові сенсори зафіксували в районі орієнтовного місцеположення сумбарини "Сан Хуан" звуковий імпульс. Усі експерти зійшлись на думці, що це був вибух.
"Це був ніби вибух водневої бомби на борту субмарини, — говорить морський інженер Окаріо Тобіас. Наголошує — корпус "Сан Хуана" міг вціліти, але всередині судно зруйноване".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали, як шукають затонулу аргентинську субмарину
Вибух стався на глибині 380 м. Його сила дорівнювала детонації 5,7 т тротилу, припускають американські експерти. Вважають, що у човні утворилася велика пробоїна.
"В якийсь момент San Juan почав заглиблюватися вертикально зі швидкістю 10-13 вузлів (18-24 км/год). Його корпус довжиною 65 м і 7 м у діаметрі був повністю знищений протягом 40 мілісекунд (1/25 секунди). Екіпаж помер миттєво", - стверджує експерт із акустики з американських ВМС Брюс Рул.
Капітан планував зійти на берег і більше часу проводити з родиною
Про те, що субмарина потребує ремонту, знали всі, починаючи від друзів і родичів членів екіпажу, закінчуючи чиновниками у ВМС. 2 членів екіпажу, які в останній момент не піднялись на борт субмарини, розповідають про те, що човен потребував ремонту, проте його запланували аж 2018-го.
"Датчик шноркеля постійно барахлив. Він повинен закриватись при контакті з водою, але навіть підвищена вологість впливала на нього. Доводилось постійно калібрувати його вручну. У районі системи охолодження двигунів постійно стояв шум. А під час стоянки у порту Ушуая обгоріла обмотка електричних батарей. Провели поверхневий ремонт, але цього замало", - розповіли вцілілі моряки Хуан Габріель Віана та Умберто Рене Вільте на слуханні в окружному суді в аргентинському місті Калета Олівія.
Віана залишив підводний човен, щоб їхати в Перу на навчання. Раніше повідомлялося, що він мав вирішити питання з придбанням нерухомості. Вільте мусив терміново відбути до округа Жужуй через хворобу матері. Квиток додому йому купив сам капітан, для якого це плавання також мало стати останнім. Планував зійти на берег і більше часу проводити з родиною.
Пошуки субмарини продовжили до квітня. Американська компанія Ocean Infinity отримає гонорар за свою роботу, лише якщо знайде підлодку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Знахідка десятиліття" - натрапили на корабель легендарного мандрівника
Коментарі