Ексклюзиви
пʼятниця, 20 вересня 2024 19:20

Вчені назвали точне місце, звідки почалась пандемія коронавірусу

Вчені дослідили тваринний ринок у китайському місті Ухань, який часто називають джерелом поширення COVID-19.

Науковці підтвердили цей статус і визначили, які види тварин могли стати переносниками вірусу. Про результати дослідження у науковому журналі Cell повідомили CNN.

Нові дані доповнюють докази того, що вірус SARS-CoV2 передався від інфікованих тварин до людей, а ринок "Хуанань" був центральним місцем раннього поширення інфекції.

Автор: Getty Images
  Оптовий ринок морепродуктів "Хуанань" у китайському Ухані

Дослідники взяли сотні мазків зі стін, підлоги, обладнання і каналізації ринку. Зібраний матеріал проаналізували за допомогою методу метагеномного секвенування. Він зчитує весь генетичний матеріал, присутній у зразку, а потім просіює його, щоб зрозуміти його походження.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Щеплення проти СОVID-19: МОЗ оновило рекомендації, кому і коли. Інфографіка

Виявилося, що серед тварин, присутніх на ринку, були кролики, собаки, єнотоподібні собаки, бамбуковий щур, амурський їжак, малайський їжатець, мунтжак китайський, гімалайський бабак і гімалайська цівета.

Найбільш сприятливими до COVID-19 є кролики, собаки та єнотоподібні собаки. Останні також здатні передавати інфекцію, що робить їх серйозним кандидатом на роль тварин, які першими передали вірус людині.

На думку вчених, SARS-CoV2 з'явився приблизно між серединою листопада та серединою грудня 2019 року.

Аналіз показав, що присутній на ринку вірус з'явився одночасно з вірусом, який спричинив пандемію. На думку вчених, це один і той самий вірус.

Майже третина з перших 174 інфікованих людей були пов'язані з ринком, а багато інших жили біля нього.

Також на мазках, зібраних на ринку, виявили обидва варіанти вірусу, які циркулювали з перших днів пандемії - "А" і "В".

У травні минулого року Всесвітня організація охорони здоров'я скасувала статус пандемії коронавірусної хвороби Covid-19. ВООЗ повідомила про щонайменше 20 мільйонів смертей. Covid-19 вперше виявили у людини в грудні 2019 року в місті Ухань, Китай. Хвороба почалася як спалах, що розвинувся у пандемію. Причиною хвороби став коронавірус SARS-CoV-2.

Зараз ви читаєте новину «Вчені назвали точне місце, звідки почалась пандемія коронавірусу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua