Російські найманці, які воюють на боці сирійського диктатора Башара Асада, літають до Сирії таємними і переважно нічними рейсами. Ці рейси здійснює сирійська авіакомпанія Cham Wings.
Про це пише Reuters.
Один з таких нічних вильотів журналісти спостерігали особисто. У ростовському аеропорту Платов більше сотні міцних чоловіків чекали на літак. Частина з них була у камуфляжі, частина - у спортивних костюмах. Вони пройшли до порожніх стійок реєстрації, на екранах яких не було ні номера рейсу, ні пункту призначення. З журналістами ці чоловіки відмовилися розмовляти, посилаючись на те, що підписували папери про нерозголошення і "їм влетить".
На них чекав літак Airbus A320, що прилетів з Дамаска. Цим же рейсом з Сирії прибули 30 осіб з засмаглими обличчями, більшість з них були у пустельному камуфляжі. За даними Reuters, чоловіки в ростовському аеропорту були приватними російськими військовими контрактниками.
Літак, яким вони прибули, обслуговує сирійська приватна авіакомпанія Cham Wings, що з 2016 року перебуває під санкціями США. Її внесли до "чорного списку" через ймовірні доставки проасадівських бійців до Сирії і допомогу сирійській військовій розвідки у доставці зброї і спорядження.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розбився російський транспортний літак у Сирії. 32 людини загинули
Літаки Cham Wings прилітають до Ростова переважно вночі і відлітають рано вранці, коли в аеропорту майже немає інших пасажирів. Купити квитки на ці рейси неможливо, відкритої інформації про ці рейси і розклад польотів немає.
Однак інформація про ці рейси регулярно з'являється в онлайн-базаї щодо відстеження польотів. За 14 місяців, починаючи з 5 січня 2017 року, журналісти виявили 51 політ літаків Cham Wings з Дамаска і Латакії до Ростова і назад. Кожен раз для цього використовувалися лайнери Airbus A320, які можуть перевозити до 180 пасажирів.
За даними Reuters, в останні роки 84 старих літаки Airbus і Boeing були зареєстровані в Україні на дві компанії - "Хорс" і "Дарт". Ці компанії були засновані колишнім радянським морським піхотинцем Сергієм Томчані та його колегами. Пізніше не менше 40 цих літаків були здані в оренду або продані в Сирію, Іран та Ірак. Томчані каже, що "Хорс" і "Дарт" продали літаки третій стороні, а та вже передала їх на Ближній Схід. Назвати цю третю сторону він відмовився.
Авіакомпанія "Хорс" і Сергій Томчані були внесені до чорного списку Мінторгу США у 2011 році; Томчані звинуватили в постачанні літаків в Іран і Сирію в відсутність необхідної ліцензії. У вересні 2017 року Мінфін США наклав санкції на компанії "Хорс" і "Дарт" за те, що вони допомагали санкційних компаніям купувати літаки, вироблені в США.
Томчані розповів Reuters, що є колишнім співвласником двох компаній, зараз він працює їх консультантом і компанія не пов'язана з поставкою літаків Cham Wings. Власників "Хорса" і "Дарта" Томчані назвати відмовився.
Згідно з даними відкритим реєстрів, одним з нових співвласників "Хорса" з часткою в 25 відсотків став Володимир Сучков, який вказав у реєстраційних документах домашню адресу в Києві - вулиця Електриків, 33. За цією адресою розташована військова частина №A0515, яка входить до складу Головного управління розвідки Міністерства оборони України (ГУР МО).
Сергій Томчані заперечує будь-який зв'язок між ГУР МО України та авіакомпаніями і вважає, що Сучков вже кілька років живе у Росії.
Виконавчий директор ГУР МО України Олексій Бакуменко сказав Reuters, що Сучков в управлінні розвідки не працює.
Унаслідок удару очолюваної США коаліції 7 лютого в Сирії загинули і отримали поранення в загальній кількості близько 300 бійців пов'язаної з Кремлем приватної військової компанії "Вагнер", які взяли участь у вилазці на стороні сил президента Сирії Башара Асада.
7 лютого 2018 американський телеканал CNN опублікував зняті з безпілотника кадри удару, нанесеного 7 лютого в провінції Дейр-ез-Зор міжнародною коаліцією на чолі з США з провладним силам в Сирії.
У МЗС РФ заявили про імовірну загибель 5 росіян в Сирії унаслідок авіаудару США.
Коментарі