Спека в Україні не спадає. Середня денна температура по всій території країни становитиме +29°С.
Таку спеку не витримують не тільки люди, а й рослини, тварини та навіть техніка.
Нелегко доводиться й автомобілям: двигуни змушені працювати в умовах підвищеного навантаження. Найбільша відповідальність лягає на систему охолодження – адже їй потрібно справлятися з високою температурою. Але іноді їй це не вдається, і трапляється перегрів.
Gazeta.ua підготувала 5 порад як не перегріти двигун у спеку.
1. Не забувайте про рівень охолоджувальної рідини. Вона може витікати із різних місць. Якщо калюжа назбиралась під машиною під час стоянки - потрібно залити води і відправитись до майстра. Рідина також має бути належної якості. Якщо вона помутніла і прийняла іржавий відтінок, не зволікайте з поїздкою на СТО, навіть якщо температура двигуна в нормі. Швидше за все, це сигнал про неякісний тосол або про те, що його давно не міняли.
З собою слід завжди мати звичайну воду, яку в разі перегріву двигуна можна буде залити в систему охолодження автомобіля.
Якщо рівень рідини в нормі, перевіряємо її циркуляцію. Перш за все потрібно поторкати радіатор. Якщо він гарячий - значить, рідина через нього проходить, але продуктивності системи охолодження недостатньо, щоб підтримувати температуру двигуна в нормі. Можливо, засмічений сам радіатор або канали "сорочки охолодження" в двигуні.
2. Огляньте шланги охолоджувальної системи на місцях з'єднання. Гумові шланги і пластикові патрубки – ще одна слабка ланка системи охолодження в спеку. І на тих, і на інших можуть бути тріщини, які в умовах підвищеного тиску в системі призведуть до витоку рідини.
3. При коротких поїздках потрібно перевірити роботу вентилятора. На коротких маршрутах двигун не нагрівається до такої температури, щоб вмикався кулер. Якщо він не справний - це стане неприємної несподіванкою при довгих відстанях.
Якщо вентилятор системи охолодження не працює, слід перевірити ланцюг живлення. Частіше виходять з ладу датчик включення, реле або запобіжник.
4. Перевіряйте радіатор. Якщо рідина сочиться із радіатора - то при високих температурах вона витікатиме швидше, а у дальній дорозі може взагалі закінчитися. Також потрібно перевіряти, чи радіатор не забився брудом - тоді не буде доступу повітря.
Забитий брудом радіатор веде до перегріву двигуна. Його стан не завжди можна визначити візуально, тому потрібно періодично його продувати або промивати, раз на кілька років.
5. Якщо температура мотора занадто висока, а поблизу нема майстерні - можна увімкнути пічку, щоб остудити двигун. Тоді частина тепла із системи охолодження йтиме в салон. Температура двигуна трохи нормалізується. Але від такого способу може знепритомніти водій, тож краще зачекати, поки мотор охолоне.
Влітку часто з'являються новини, що батьки залишили дітей у машині. Через таку необережність страждають діти. Найменше, що з ними може статися - тепловий удар. Найгірше - летальний результат. За словами фахівців, лише за 1,5 год. температура повітря піднімається до +60°С. Якщо залишити відкритим одне вікно – до +50-53°С, а якщо два – до +45-47°С. За спеки надворі понад +30°С усередині машини може утворитися сауна з температурою повітря до +80°С.