четвер, 16 вересня 2010 07:00

Лада Соустова на "таврії" обганяє іномарки

Автор: фото: Ольга Камєнєва
  Екіпаж кримчанок Аліни (ліворуч) та Лади Соустових 10 вересня представляють під рампою перегонів ”Prime Yalta Rally-2010”
Екіпаж кримчанок Аліни (ліворуч) та Лади Соустових 10 вересня представляють під рампою перегонів ”Prime Yalta Rally-2010”

На "Prime Yalta Rally-2010" сестри Соустові посіли четверте місце серед екіпажів, що їздять машинами із двигуном об"ємом до 1,4 л. У загальному заліку серед 70 учасників вони на 27-му місці.

За кермо батькової "Таврія ЗАЗ-1102" Лада Соустова уперше сіла в 12 років. Училася їздити гірськими дорогами біля Ялти. Живе в Алупці. В автоперегонах бере участь сьомий рік.

— У нашого батька дві "таврії", — каже 25-річна Лада Соустова. — Одній понад 20 років. Другу купили з рук, 1995 року випуску.  Трохи переробили і ганяємо. Раніше я була штурманом у батька. Тепер ми його відправили на пенсію, їздимо із сестрою Аліною. Вона штурман, а я за кермом.

Не боїтеся зірватися у провалля?

— Ми з батьком двічі потрапляли в аварію. Востаннє 2005-го. Спускалися з Ай-Петрі. Один правий поворот, потім другий. Одне колесо гальмонуло раніше — і машина врізалася у великий граб. Перед повністю розтрощило. Але лобове скло лишилося цілим. Нас не зачепило — машина укріплена, їздимо пристебнуті пасками, у шоломах. Злякатися навіть не встигли. Вилізли з машини із думкою — зможемо їхати далі чи ні. Ремонтувалися два тижні.

Часто водії зневажливо ставляться до "таврії". Чому ви її вибрали для перегонів?

— Машинка легка, важить 840 кілограмів, тому спритніша за деякі іномарки. Ми не одну обігнали.

Ми спідометр прибрали з панелі, щоб не відволікав

Швидкість не головне. Важливо втрималися на трасі. А хлопці розганяються і вилітають. Ми й спідометр прибрали з панелі, щоб не відволікав. Зате є тахометр. Двигун нашої "таврії" набирає до 8 тисяч обертів на хвилину.

Двигун міняли?

— Ні, стоїть рідний, мелітопольський. Я його збираю власноруч. Поставили болгарські поршні. Проблема знайти хороші амортизатори. Замість стандартних "таврійських" поставили "Каяб". Слабке місце в "таврії" — паливна система. Заливаємо звичайний бензин. Правда, у Криму він низької якості й дорогий. Тому як хтось їде в Україну, замовляємо привезти побільше.

Їздите на далекі відстані?

— Були своїм ходом у Києві, Львові, Кам"янці-Подільському. У мене є проста "таврія", на кожен день. Я нею буксирую гоночну машину.

Ви ще неодружені. Підете за автогонщика, щоб їздити в парі?

— У нас усі друзі гонщики. Класні хлопці. Але виходити за гонщика не хочу. Хтось же має вдома сидіти. Я зроду не куховарила. Лише гайки вмію крутити.


50 тисяч гривень пішло на доробку

— Гонщики обзывают "таврию" самым доезжаемым автомобилем. Потому что доезжает без поломок, — розповідає Ігор Соустов, 55 років.

Він тренує дочок Аліну та Ладу. Сам працює водієм вантажівки 37 років. "Таврію" для авторалі купив за 15 тис. грн у Запоріжжі.

— У "таврії" треба укріпляти брус. Я посилив передні важелі. Заводські стійки не  годяться. Я замінив на російські "Плаза". Вони підходять під вісімковий поворотний кулак. Потім поставили стабілізатор поперечної стійкості, — перелічує Ігор.

Переробляти коробку передач та двигун допомагали знайомі автослюсарі. Захисний каркас кабіни із труб робили у Севастополі. На передні колеса встановив дискові гальма, на задні — барабанні від ВАЗ-2108. Крісла замінив на спортивні з армованого волокна. За кілька років витратив близько 50 тис. грн.

Зараз ви читаєте новину «Лада Соустова на "таврії" обганяє іномарки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути