Письмениця і філософ Оксана Забужко отримала у Римі відзнаку Блаженного Священномученика Омеляна Ковча — греко-католицького священика, послідовника Митрополита Шептицького. У часи Другої світової рятував євреїв, за що був ув'язнений і загинув в концтаборі Майданек.
Комітет відзначив видатну літературну працю та громадянську позицію Оксани Забужко, чесну і правдиву розповідь авторки про рідний народ, яка стала його голосом у світі та виразним словом на захист національної гідності й універсальних людських прав.
Твори письменниці перекладені понад 20 мовами.
Цьогоріч лауреатами також стали:
Бригітта Вебер (німецька добродійниця).Допомагає багатодітним українським родинам, школам-інтернатам, дитячим садочкам, лікарням, особам похилого віку, дітям з інвалідністю.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Студенти із США вчитимуть українські вірші про війну
Яна Зінкевич (доброволець-медик). Керівник Медичного управління та реабілітації бійців Української добровольчої армії. Командир Медичного батальйону "Госпітальєри". Яна Зінкевич у свої 19 років винесла з поля бою 128 поранених. Пережила важку травму і знову повернулася на передову.
Тімоті Девід Снайдер (американський історик). Спеціалізується на історії Центральної та Східної Європи. Докторський ступінь здобув 1997 року в Оксфордському університеті. Викладає на історичному факультеті Єльського університету. Праці Т. Снайдера опубліковані багатьма мовами світу.
Ян Томбінський (польський та європейський дипломат). У 1989 був засновником і президентом Асоціації з євроінтеграції у Кракові, а також членом профспілки "Солідарність" у Ягеллонському університеті. Колишній голова представництва Європейського Союзу в Україні.
Церемонія відбулась у Соборі Святої Софії, Basilica di Santa Sofia, via Boccea 478, Rome
28-го січня лауреати Відзнаки зустрінуться з Папою Римським Франциском.
Відзнаку імені Омеляна Ковча вручають щороку за значний внесок у розвиток екуменічного діалогу, діалогу культур і народів, міжрелігійного та міжнаціонального порозуміння, благодійної діяльності, за особистий життєвий приклад жертовності та гуманізму.
Коментарі