![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/734/734531_2_w_590.jpg?v=0)
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/734/734531_3_w_590.jpg?v=0)
В "Первісному авангарді" декілька ліній. Показують підготовку до спільного концерту електро-фолк групи "Онука" і Національного оркестру народних інструментів. Роботу майстра по їх виготовленню Олекси Альошкіна з Вінничини. Музичний експеримент коментують експерти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Це прорив для українського кіно", - "Гніздо горлиці" покажуть сто кінотеатрів
"Як виявилося, солістка гурту "Онука" Наталя Жижченко — онука майстра народних інструментів та музиканта Олександра Шльончика. Він був директором експериментальної майстерні при чернігівській музикальній фабриці. Це і є первісний авангард — коли аутентика поєднується з сучасною електронною музикою. Національний оркестр, яким керує диригент Віктор Гуцал — унікальний. Жоден музичний колектив у світі не може зіграти надзвичайно тихий звук 2 піано, про який говорив німецький композитор Йоган-Себастьян Бах. Коли ми записували фільм, оркестр зіграв на спір навіть 4 піано. Також його унікальність у кількості задіяних інструментів. Їх більше 70. Серед них такі прадавні, як кувиця, зозуля, тилинка. В Україні є більше 50 автентичних народних інструментів. Яка країна ще має стільки? В Америці, наприклад, їх всього кілька. Це банджо — струнний інструмент; споріднений з гітарою, марімба — ударний клавішний; специфічні барабани — ударні. Ось, мабуть, і все. Там такий фільм скоріше за все провалився б. У нас же — кобзи, бандури, зозульки, цимбали, сурми, рожки, батоги, бубони і ще багато всього.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/734/734531_1_w_590.jpg?v=0)
31 рік займається стародавньою українською музикою кобзар Тарас Компаніченко.
"У Азербайджані діє майстерня відтворення давніх інструментів. У нас же народні інструменти залишаються невідомою територією навіть для українців. А іноземці звикли сприймати багато не автентичних українських інструментів як наші народні. Наприклад, домра, балабайка та мандоліна є модернізованими, а не автентичними інструментами. Через незнання себе часто ми думаємо, що підмальована, неправдива історія про нас цікавіша за справжню", — зазначає музикант.
"Відкриття невідомих музичних фактів дасть доступ до цілого недослідженого пласту української культури. Разом із інструментами у процесі дослідження можуть бути відкрити невідомі імена та історичні епохи. Тоді на адресу народних гуртів не лунатимуть такі висловлювання: "Ой, ви граєте ірландську музику?" Ні, це не ірландська, а українська".
Коментарі