Ексклюзиви
середа, 27 лютого 2019 10:36

"В кіно, як у коханні, треба робити прекрасні вчинки поза межею логіки", - Іван Гаврилюк

Автор: Валерій Шмаков
 
Сучасному українському кінематографу бракує пристрасті – переконаний актор Іван Гаврилюк. У 70-80-х роках він знявся у понад сорока культових фільмах, переважно поетичного кіно. Зараз, каже, хотів би зіграти потужну роль у хорошого режисера, однак більшість сценаріїв, які пропонують, мають невисоку якість.

Чи правда, що на зйомках вам не раз доводилося ризикувати життям?

У фільмі "Хліб і сіль" я на повному ходу, закований в кайдани плигав з поїзда, який їхав зі швидкістю 60 кілометрів на годину. На третьому дублі перевернувся і обличчя все здер об гальку.

У фільмі "Захар Беркут" я просто загорівся. Між мною і камерою були три чавунні тарілки з запаленим парафіном. Мене мали поливати водою в певній сцені. Вода потрапила не в обличчя, а в цей гарячий парафін. Під тиском води весь парафін, перука, все загорілося. Обличчя не було. Дружина бачила це все, знепритомніла.

Закований в кайдани плигав з поїзда, який їхав зі швидкістю 60 кілометрів на годину. На третьому дублі перевернувся і обличчя все здер об гальку

У фільмі Юри Іллєнка "Княгиня Ольга" я боровся з ведмедем. Привезли ведмедицю Маню з Тамбова літаком. Дресирувальник ведмедиці дядя Вася мав такий живіт, що можна було ставити на нього пиво і пити. Як його не одягали, не міг він мене дублювати ніяк. Я підійшов до Юри і кажу: "Давайте я зіграю з ведмедем сам". "Та ти з глузду зїхав! – каже він. – З тебе скальп знімуть, а я буду в тюрмі сидіти". А вже літак чекає на ведмедя в аеропорту Жуляни. Гроші великі, очевидно. Треба було щось робити. А в мене страху ніякого не було. Підняли ведмедицю на задні лапи. По боках дві жінки стояли з револьверами. Ведмедиця пішла до мене і протягує до обличчя лапу. У мене був хліб з цукром. Валю Маню і кажу їй тихо: "Маня, падай!" Я на Маню вліз, ще в пащу їй голову запхав. І нічого. Потім підійшов Іллєнко і каже: "Я думав, що в тебе атрофія страху".

Страх прийшов аж на четвертий день, коли я усвідомив, що робив. Бо коли після мене підійшов до Мані дядя Вася, вона так заїхала йому в голову, що він відлетів зі своїм животом десь на 4 метри.

Ви казали, цитуючи Івана Миколайчука, що можете тягнути багатотонну арбу, а вам пропонують дитячий візочок. Яку ви роль мрієте зіграти?

Я хотів би зіграти якусь потужну людину в якогось хорошого режисера. Треба гарну крапку поставити в своєму творчому житті. А може й не треба. Хай буде три крапки. Ви знаєте, професія актора – це ж лотерея суцільна. Тебе запрошують або ні. Я не прошу ніколи. Є багато хороших артистів, які йдуть до режисера самі, просять роль, принижуються. Це те саме що йти в гості без запрошення. А коли тебе запрошують, тебе хочуть, це зовсім інакші відносини.

Але ви відмовляєтеся від сценаріїв.

Вони приходять. Не так багато, як хотілося б. Але це просто смішно. Це як тягнути дитячий візочок без дитини. Якби я був бідна людина, треба було б виживати, так, треба було б погоджуватись, щоб на щось жити. Поки що мені це не грозить.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Ми губимо своє обличчя" - Іван Гаврилюк про голлівуських акторів у новому фільмі "Захар Беркут"

Нам довго бракувало героя на екрані. Чи з'явився він зараз? Ви бачите зараз на екранах типаж героя?

Я не бачу. Бо його ніхто не виховує. Те що робить Голлівуд і Німеччина, там, де є розвинутий кінематограф. Там є свої герої, якими пишається всі нація. В Україні свої герої були, навіть при комуністах - харизматичні актори, одна поява яких уже кликала людей в кінотеатр. Зараз немає. Хоч класних акторів українських дуже багато. Але про них ніхто не говорить. Погляньте, як вихваляють росіяни своїх митців. Їм творчі вечори проводять. Їх виховують так, щоб нація мала кумирів.

Про війну знімати треба саме зараз. В Америці, наприклад, посадили літак на воду, через рік виходить кіно про це. Але як талановито

Чи може образ військового стати новим героєм?

Це має бути не констатація факту, а таке режисерське бачення, щоб народ відкрив рота. А це не просто. Про війну знімати треба саме зараз. В Америці, наприклад, посадили літак на воду, через рік виходить кіно про це. Але як талановито.

У нас немає потужностей?

Нема пристрасті. Всі під час кінозйомки ходять аморфні, сигаретку покурюють. Їм по барабану. Треба робити прекрасні вчинки поза межею логіки. Це як у коханні.

Іван Гаврилюк у кіно дебютував 1967-го – у драмі Бориса Івченка "Анничка", виконав роль молодого гуцула Іванка. Знявся у понад 40 стрічках. Найвідоміші: "Покутування чужих гріхів", "Ті, що йдуть за горизонт", "На вагу золота", "Данило – князь Галицький", "Небилиці про Івана". 1986 року став художнім керівником кіновідеооб'єднання "Україна". Створив ліричні документальні стрічки: "Місто Коломия" та "Прикарпаття. Гори і доли".

Зараз ви читаєте новину «"В кіно, як у коханні, треба робити прекрасні вчинки поза межею логіки", - Іван Гаврилюк». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі