Супутник зафіксував у тимчасово захопленому порту Маріуполя рух вантажних суден, якими російські загарбники можуть вивозити метал і зерно.
Ці кораблі перемістилися до причалів, де, за даними Маріупольської міськради, зазвичай відвантажують продукцію. Про це свідчать знімки Planet Labs, які є в розпорядженні "Схем" ("Радіо Свобода").
Журналісти з'ясували, що зерно, яке зберігається в зерновому терміналі порту, належить Україні, а більша частина металу - компанії "Метінвест" Ріната Ахметова.
Адміністрація Маріупольського порту зазначала, що з початку російської агресії проти України в акваторії порту перебувають шість вантажних суден під іноземними прапорами. Два з них - Lady Augusta (Ямайка, Північна Америка) та Tzarevna (Мальта), зазначає видання.
24 травня супутник зафіксував їх біля причалів порту - там, де розташований зерновий термінал. Раніше Tzarevna стояла там, де, за даними Маріупольської міськради, зазвичай відбувається завантаження металевих виробів. Про це свідчить супутниковий знімок за 11 травня. Lady Augusta була пришвартовано неподалік.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Росіяни заявили про відновлення роботи Маріупольського порту. В мерії відреагували
Тепер до причалів із завантаження металу перемістилися ще три судна. Це Blue Star-1 (Панама, Центральна Америка), Azburg (Домініка) та Azov Concord (Мальта). Раніше вони стояли біля причалів поряд з одним із виходів в Азовське море, що називається "Нові ворота". Про це свідчить знімок Planet Labs за 11 травня. Тоді ж супутник зафіксував поряд із ними ще одне судно - Smarta (Ліберія).
Омбудсменка Людмила Денісова повідомляла, що цей суховантаж зайшов у порт Маріуполя ще до початку російсько-української війни. Не зміг вийти через окупацію РФ, а члени екіпажу були захоплені та вивезені в невідомому напрямку. Відтоді Smarta дислокацію не змінював.
У "Метінвесті" повідомили журналістам, що частину металевих виробів вже було завантажено на судно Tzarevna, яке залишилося в порту. До початку повномасштабного вторгнення ця продукція готувалася до експорту в Італію, повідомили. Інший метал і чавун на території порту, зазначили в "Метінвесті", - це продукція заводу "Азовсталь" і Металургійного комбінату імені Ілліча, які під окупацією зазнавали постійних обстрілів з боку російських терористів.
Росіяни намагаються відновити роботу порту в Маріуполі, щоб вивезти українське зерно та метал. На 23 лютого на території порту було майже 200 тис. т металу та чавуну, вартість яких сягає $170 млн, розповів директор ДП "Маріупольський морський торговельний порт" Ігор Барський.
Коментарі