З 1 вересня учнів 1-4 класів навчатимуть за оновленими програмами. Про це повідомляє Лілія Гриневич, міністр освіти і науки. Оновили 14 навчальних програм для учнів з українською мовою навчання. Розвантаження здійснили через публічне обговорення і коментування за допомогою відкритої платформи EdEra.
За новими нормами, вчителі самі розподілятимуть навчальні години між темами.
"Такі зміни не лише спростять фізичне навантаження на вчителів, ми можемо запропонувати кожному учню рухатися за власним індивідуальним планом, у зручному для дитини темпі. Така інновація - елементарна і прийнята в усіх країнах світу", - каже Gazeta.ua Віктор Громовий, заслужений вчитель України.
На його думку, основоположним у формі навчання учнів має бути ігровий компонент.
"Свідоме і активне засвоєння знань є застарілою схемою навчання. Знання можна засвоювати мимоволі, граючись, і отримувати від цього задоволення. Головне в початковій школі — це ігрові, невимушені форми навчання", - вважає експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У МОН прокоментували поїздку українських вчителів на конференцію до Криму
Оновлення в навчальному процесі початкової освіти здебільшого зосереджені на правильному розподілі навантаження з урахуванням вікових особливостей. Це означає, що вимоги оцінювання досягнень учнів змінять. На думку експерта, прийнятих змін також не достатньо.
"Відмовитися від такого поняття, як дзвінок, і запровадити не на слові, а на практиці гру, як основну форму навчання, є важливою і вкрай необхідною зміною у нашій системі освіти, — наголошує Віктор Громовий, — дисципліна в цьому випадку не постраждає. Тоді учні розвиваються під час занять і в них немає потреби бігати коридорами з шаленою швидкістю, адже вони не сидять 45 хвилин нерухомо. Виховні аспекти у такій системі залежать від вчителя".
Крім того, на думку заслуженого вчителя, необхідно виокремити початкову та середню школи. Уподібнити старшу школу до американського типу чи німецького, тобто роз'єднати 3 ланки освіти. Він вважає, що це змінить стиль викладання і створить гармонічні умови.
"Для української системи освіти прикладом якісної організації навчального процесу є початкова школа в Ізраїлі. У такій системі програма не передбачає коли учень має знати математику або вміти читати. Для вчителів існують лише орієнтовні норми - національні стандарти. На відміну від українських державних, такі стандарти приймають через обговорення. Вони необов'язкові. Немає дзвінків, немає різниці між уроком і перервою. Тривалість уроку не визначенена. Якщо вчитель бачить, що через 20 хвилин діти втомилися рахувати, то вони починають малювати. Кожна дитина має свій тип мислення. Перевірка техніки читання на секундомір і подібні речі нашої системи для дітей лише стрес, вироблення патологічної нелюбові до школи і негативний вплив на психіку дитини", - розповідає фахівець.
Нагадаємо, що 22 липня відбулася прес-конференція з міністром освіти і науки Лілією Гриневич на тему "Звіт про роботу МОН за 100 днів".
Коментарі