Лише невелика кількість українських IT-компаній, є експертами у вузькій ніші.
Про це в інтерв'ю журналу "Країна" сказав IT-консультант Володимир Жуков.
"Вони років 10 займалися якоюсь однією технологією і вийшли на західний ринок. Але це виняток. Як правило, процес йде навпаки. У західній компанії є відділ маркетингу і для економії коштів в Україні створюється виробництво, де програмісти роблять те ж саме, але дешевше, ніж західні колеги. Для порівняння: наші програмісти коштують 1-1,5 тисячі доларів на місяць, а американські - 8-10", - пояснює він.
Компанія тримає менеджмент у себе, а сюди просто скидає завдання, говорить експерт.
"Виходить розрив: у нас є знання в області технологій, хороші технарі. Але немає менеджменту і маркетингу. Ми не можемо на зовнішній ринок представити готовий продукт, ми просто робимо низкорівневу роботу", - вважає Володимир Жуков.
"Більшість наших айті-компаній - це дешева за мірками заходу робоча сила. Бізнес в стилі купи-продай: платимо 10, а продаємо за 20 доларів на годину. За тридцять років нічого не змінилося: в роки перебудови заробляли на турецьких куртках, а тепер на комп*ютерних кодах", - додає експерт.
Стартапи, які б вони інноваційні були, погоди не роблять, говорить Володимир Жуков.
"Як тільки приходять інвестиції, стартапи відразу ж переїжджають на захід. А в Україні якщо і залишається, то тільки дешеве виробництво", - вважає він.
Повне інтерв'ю з Володимиром Жуковим читайте в журналі "Країна" від 13 вересня.
Коментарі