Днями у столичному кінотеатрі мережі "Планета Кіно" вперше пройшов Animal Ads Day: показ найкращої світової соціальної реклами про права тварин. Провели захід зоозахисна ініціатива UAnimals та фестиваль соціальної реклами Molodiya Festival.
- Охочі переглянути ролики ледь влізли в залу, окупувавши навіть сходи і вільну площу перед першим рядом – це очевидна ознака того, що зоозахисний рух вже давно вийшов з маргінесів і став популярною тенденцією для українців. Зрештою, це логічно, якщо ми йдемо в Європу, де рух за права тварин набирає шалених обертів: цілі країни офіційно відмовляються від виробництва хутра, використання тварин у розважальній індустрії, а європейські столиці проводять багатотисячні марші за вегетаріанство, – коментує співзасновниця Molodiya Festival Наталя Шевчук.
Серед продемонстрованих роликів – найкращі кейси від найвідоміших зоозахисних організацій – PETA (People for the Ethical Treatment of Animals – Люди за етичне ставлення до тварин), WWF (World Wildlife Fund – Всесвітній фонд природи), найцікавіші реклами притулків для тварин та мотивуючі відео.
Одним із найсильніших роликів показу був "What the World Would Look Like if Everyone Went Vegan" ("Як виглядав би світ, якби всі стали ваганами") від PETA.
Йохен Нікель, актор фільму "Список Шиндлера", зіграв у ролику дідуся, який прогулюється з онуком повз руїни закинутої бойні. Однієї з тисяч, які закрили після того, як люди перестали їсти тварин. Сам актор теж веган.
На показі представили і добірку українських соцреклам-учасників Molodiya Festival. Режисер Сергій Пудіч зняв рекламу про експлуатацію тварин у цирках: "Цирк з тваринами не тільки неетичний. Він ще й вкрай негативно впливає на дітей, формуючи неадекватну картину світу: диких тварин можна виховати, привчити і карати. Звичайно, батькам такі розваги вигідні, бо вони можуть вгамувати дитину на кілька годин, але невже немає гуманніших способів у 21 столітті?".
Ролик львівського продакшену Young & Hungry "Прихистіть" був переможцем Molodiya Festival'16.
- Для нас важливо, що наш ролик — не лише рекламне відео. Він з'явився у час, коли ініціативна група львівських зоозахисників вирішила докорінно змінити систему поводження з безпритульними собаками у місті. І їм це вдалося. Дуже важливо, щоб услід за кампанією йшли реальні результати, у цьому випадку так і було, – каже режисер ролика Омелян Ощудляк.
Режисерка Марія Дергачова зняла оригінальну соцрекламу про ставлення людей до тварин:
- Моя реклама про тварин, але головні герої в ній — люди. Адже ми і є єдиною проблемою усього живого.
Ролик Каріни Оринянської став переможцем цьогорічного фестивалю у номінації "За цирк без тварин" від UAnimals. "Люди намагаються підпорядкувати собі дику природу і роблять це особливо жорстоко, з ноткою владної насолоди. І цьому ж вчать своїх дітей. "Радій, крихітко, ведмедик на вугіллі розпеченому танцює".
Давайте будемо приходити в цирк і дивитися, як під куполом літають акробати, котрі отримають свій заслужений гонорар і повернуться у свій теплий будинок. Це значно краще, ніж милуватися змученим ведмедем, який піде в холодну клітку 2x2, поголодує, а потім знову виконає на арені черговий трюк в очікуванні хоч якоїсь їжі.
- Поекспериментуйте самі: не їжте дві доби, поспіть в неопалюваному тісному приміщенні, а потім станцюйте серед натовпу так, щоб всі люди навколо повірили, що ви щасливі. І знову повертайтеся у свою тісну холодну клітку. І нехай діти ваших друзів дивляться на вас, і їх це радує. О, і не забувайте про фотографії! Обов'язково, кожному на згадку, – коментує Оринянська.
Зважаючи на інтерес глядачів до теми, організатори планують "прокатати" Animal Ads Day іншими містами України.
Коментарі