Громадські активісти з числа велосипедистів зібралися під стінами Київської міської державної адміністрації. Учасники акції звернулися до міської влади з метою не допустити будівництво автопаркінгу на території велотреку за рахунок бюджетних коштів. На акцію прийшло близько 200 людей з лозунгами "Не дамо закатати велокультуру в асфальт!". Учасники - представники громадської організації "Асоціація велосипедистів Києва" та активісти ініціативної групи "Київський велотрек".
Під концепцію реставрації центру велокультури Київрадою у 2015-му році було виділено 35 млн грн (із них на 2016 рік – 26 млн).
Люди висловили обурення фактом початку будівництва автопаркінгу без оголошення відкритого конкурсу та відсутністю у працівників КП "Житлоінвестбуд-УКБ" дозвільних документів.
"Я хочу побачити зрушення в головах київських чиновників. Треба реалізовувати проекти ефективно в тих темпах, яких вимагає будівництво. Наша вимога - проведення концепції велотреку, а не так як це відбувається зараз, коли в закритих умовах віддають можливість забудовнику будувати що хочеш без обговорення з громадськістю та активістами. Ключові вимоги, щоб велотрек був не автопаркінгом, а парком"- наголошує 28-річний Вадим Денисенко, член громадської організації "Асоціація велосипедистів Києва".
В грудні 2015 громадськість підготувала відкритий лист до київського міського голови щодо забезпечення прозорості всіх процесів навколо велотреку та організації конкурсу проектів реконструкції. Вже на момент виходу публікації лист отримав масштабну підтримку й широке розповсюдження. Офіційної відповіді на нього так і не надійшло.
Серед головних вимог активістів на акції протесту було створення діючої робочої групи з питань велотреку із представників громадськості, КМДА, Антикорупційної ради при міському голові та депутатів Київради.
Наразі на велотреку вже йдуть не тільки вишукувальні, але і повномасштабні демонтажні, земляні та будівельні роботи без належним чином оформленої і погодженої проектної і дозвільної документації. Завезене важке обладнання та конструкції, зроблені перші свердловини і закладні для будівництва паркінгу. Вимоги громадськості щодо конкурсу проектів ігноруються, повним ходом іде освоєння бюджетних коштів з метою здати "реставрований" велотрек до Дня Києва.
"Ми стоїмо за те, щоб громадськість мала вплив. Міська влада абсолютно не реагує на вимоги. Ми проти нецільового використання коштів, тому що ми знаємо, що влада виділила гроші на реконструкцію велотреку. Але зараз ми бачимо першу документацію, по якій передбачено будівництво підземного паркінгу на території велотреку. Ми виступаємо проти цього, тому що вважаємо, що велосипедистам автопаркінг не потрібен. Потрібен велотрек за який ми так боролися"- зазначає 30-ти річний велосипедист Андрій Шуляр.
"З соціальної точки зору велотрек вже ожив. Про нього пам'ятають, люди збираються на ньому та цінують це місце. Це дуже важливо. Але як спортивна споруда, вона вимагає спортивного підходу. Я сподіваюсь, що наше об'єднання людей зможе переконати міських чиновників у необхідності сучасного підходу до реконструкції треку. Спільними зусиллями ми розчищали велотрек, а зараз, коли ми фактично знаходимось на фінішній прямій, зустрічаємося з таким ляпасом по всій київській велосипедній спільноті. Забудовники хочуть побудувати паркінг на території, яка більше сторіччя належала велотреку",- розповів член ГО "Новий київський велотрек" Микола Вогник
Нагадаємо, більше десяти років триває боротьба за порятунок і відновлення славетного велотреку "Авангард"– найстарішого спортивного об'єкта Києва (відкритого у 1913 році) та одного з найстаріших велотреків Європи. У 2015 році на базі столичного велотреку "Авангард" планувалося створення дитячого веломайданчика, відкриття школи веломайстерності та екстрим-парку.
Коментарі