Директор і куратор Музея Гехта при університеті Хайфи Офра Рімон змогла відповісти на питання, чому Амедео Модільяні намалював одну зі своїх картин "догори ногами".
Про це йдеться в прес-релізі музею.
Йдеться про "Портрет Мод Абрантес" і "Оголену в капелюсі" (обидві - 1908), які написані з обох сторін одного полотна, проте перевернуті один щодо одного.
На даний момент полотно виставлене в Музеї Гехта таким чином, що відвідувачі можуть бачити обидві його сторони. При цьому "Оголена в капелюсі", написана першою, предстає їх поглядам перевернутою. Чому художник так жорстоко обійшовся зі своїми майбутніми глядачами, довгий час залишалося загадкою.
Тепер Офра Рімон стверджує, що змогла розгледіти на зображенні Мод Абрантес сліди портрету іншої жінки. За словами куратора музею, Модільяні почав малювати його зі зворотного боку вже готової "Оголеної в капелюсі", оскільки у нього не було іншого полотна.
Вочевидь, він залишився незадоволений зображенням, яке у нього вийшло, і вирішив намалювати нове поверх нього. Він закрасив перший портрет і, щоб його було ще важче помітити, перевернув полотно догори ногами, перш ніж намалювати Мод Абрантес. Проте, Рімон змогла помітити жіноче обличчя і капелюх в районі шиї Мод.
Коментарі