Ексклюзиви
четвер, 02 грудня 2010 19:32

"Автобус перетворили в гендель на колесах"

Автор: малюнок: Володимир КАЗАНЕВСЬКИЙ
 

"Недавно добирався додому більше п'яти годин, хоч до Іванового Селища півтори години їзди. Автобус вийшов із Полтави о третій, проїхав кілометрів 10 і поламався. Став біля села Абазівка, — розповідає студент аграрної академії 18-річний Сергій із Глобинщини. Прізвища просить не називати. — Дехто пересів на попутки. Студенти останні гроші витратили на білети, чекали, коли забере інший автобус".

Додаткового транспорту перевізник не надав. Пасажири чекали автобус "Полтава–Глобине-Полтава", який вийшов з обласного центру близько 18.00, ним і дісталися додому.

Перед кожним виїздом транспорту в рейс його має перевіряти механік. Повинен звернути увагу на технічний стан і порядок у салоні — щоб сидіння були цілі, не обписані, всі вікна й люки закривалися. Двічі на рік машини проходять техогляд у Державтоінспекції. Перевізників на міжміські маршрути на конкурсній основі визначає облдержадміністрація.

— Автобуси перевіряємо регулярно, по кілька разів на рік, — розповідає Сергій Антоненко з обласної ДАІ. — Коли планова перевірка, хто відчуває за собою вину, стараються не вийти на маршрут. Їздять, думають, а може, пронесе. Особливу увагу звертаємо на газове обладнання, кермове управління, чи не стерті колеса. Якщо їде автобус із розбитим вікном, його не випустять далі на маршрут.

За несправність транспорту перевізників штрафують на 340–850 грн. Брати стоячих пасажирів, якщо дозволяють технічні параметри транспорту, на відстані понад 50 км заборонено. У "газелях" передбачені лише сидячі місця.

— Цими вихідними поверталася до Полтави з Опішні, — розказує полтавка 29-річна Інна. — Зайшла в автобус, вільних місць була майже половина. Хотіла сісти, а якась дівчина мені: "Все зайнято". За хвилину влітає кагала хлопців, кричать, штовхаються. Тільки всілися, відразу дістали 2-літрові пляшки з пивом, чипси, сухарики. Пили, реготали. Ніхто й не глянув, що в проході стоять літні жінки, котрим варто було би поступитися місцем. Водій зауваження не робив. Автобус перетворили в гендель на колесах.

За комфорт людей у дорозі відповідає перевізник. Розпивати спиртні напої в громадському транспорті заборонено. Поскаржитися на пасажирів-хуліганів можна лише до міліції.

У передсвяткові дні на автовокзалах запроваджують додаткові рейси. Закликають студентів повідомляти заздалегідь, у які райони важко дістатися.

— Звісно, пасажирам хочеться, аби були і сидіння справні, й музика в салоні, й кондиціонер улітку. Але є інша сторона медалі — рентабельність перевізника, — говорить Володимир Кужель з обласної автотрансінспекції. — Ми раді, що на маршрути хоч хтось знаходиться. На зиму треба купити нову гуму, акумулятори, дизпаливо. Якщо у перевізника буде можливість усе це придбати, тоді можна сподіватися, що він надійно обслуговуватиме пасажирів. Нових автобусів у нас немає — люди не встигають виплачувати кредити.

Потреби відкривати в області нові маршрути, на думку посадовців, немає. У найвіддаленіші від Полтави райони — Лохвицький і Семенівський — шофери їхати відмовляються. Кажуть, невигідно, мало пасажирів.

— Головне — зберегти діючі маршрути, — продовжує Володимир Миколайович. — Якщо в податок із транспортного засобу включать вартість пального, для перевізників збільшаться витрати. Коли пасажири платитимуть гроші на вокзалі, а не водіям на трасі, можна буде говорити про перспективи.

Зараз ви читаєте новину «"Автобус перетворили в гендель на колесах"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути