У столичному аеропорту "Київ", на летовищах Албанії та Грузії сотні українських туристів по кілька годин чекали своїх рейсів. Деякі — понад добу. Понад тисячу українців чекали вильоту з Тунісу від 27 червня. Не могли повернутися додому чи вилетіти на відпочинок.
Усі туристи — клієнти туристичного оператора "Оазіс Тревел". Мали летіли літаками авіакомпанії "Браво Ейрвейс". Однак її представники пояснили, що туристична агенція не перерахувала їм гроші.
— В аеропорту туніського Монастіра дізналися, що рейс скасували, — розповідає Орест Качмар зі Львова. — Навіть не світився на табло. Стали дзвонити до туроператора. Там відповіли, що в них вихідний, і відключилися. Ми вимагали, щоб до нас вийшов представник перевізника — не дочекалися. У кого були гроші, купляли квитки й добиралися додому через Європу. Інші сиділи на стільцях, валізах, підлозі.
Групу, яка вранці 28 червня мала летіти з Тунісу до Харкова, відвезли до готелю в місті Сус. Їм продовжили проживання. Решта залишалися в аеропорту.
— Мої рідні кілька днів не могли повернутися. Їх виселили з готелю, мови не знають, гід зник, — говорить львів'янка Роксоляна Панич. — Фірма, яка продала путівки у Львові, не дала жодної відповіді.
Туристичний оператор "Оазіс Тревел" у всьому звинувачує перевізника:
— "Авіакомпанія "Браво Ейрвейс" має заборгованість перед аеропортами Тунісу і не має коштів для оплати посадки, обслуговування і зльоту рейсів в аеропортах Туніської республіки. І ймовірно тому відмовилася їх виконувати 27 червня.
1 липня в столичному аеропорту "Київ" затримали 16 чартерних рейсів. Чотири з них скасували. Пасажирам повідомили про затримку з технічних причин.
177 пасажирів, які мали летіти в турецьку Анталію і грузинське Батумі, розселили в готелі. Частині туроператори пообіцяли, що зможуть вилетіти з аеропорту "Бориспіль". Люди продовжують чекати своїх рейсів.
38 дорослих і 19 дітей добу чекали рейсу з грузинського Батумі в Україну. Серед туристів були двоє травмованих — хлопчик і жінка. Більшість із них — жителі Миколаєва, які їздили в Грузію на музичний фестиваль.
"Проплатили отдых, а вылететь не можем. Расселение оплачиваем сами. Аэропорт маленький, 20 стульев. Сидим на полу, дети — на чемоданах. Воду и еду привезли неравнодушные. Вечером возле аэропорта все магазины закрыты. Посол Украины в Грузии сказал, что помочь нам ничем не может. А кто может? — пише Ксенія Дубенчик у "Фейсбуку".
— Відповідно до укладеної угоди між авіакомпанією і туристичним оператором, замовник повинен оплатити рахунок до здійснення рейсу. Також розрахуватися за всі аеропортові збори та податки за фактом виконання польоту, — каже генеральний директор "Браво Ейрвейс" Ігор Логвиненко. — "Оазіс" не виконав своїх фінансових зобов'язань за дев'ять рейсів. Тому пішли затримки.
На скандал відреагували в Міністерстві інфраструктури.
— Туроператор заборгував перевізнику понад мільйон доларів. Авіакомпанія "Браво" за власний кошт повернула 770 туристів із Тунісу в Україну на другий-третій день. Станом на 2 липня там залишалися майже 800 людей. Їх доставлять двома рейсами на Львів і трьома на Київ, — каже міністр інфраструктури 39-річний Володимир Омелян.
Інформацію про тури радить перевіряти на форумах керівник Асоціації платників податків України в Київській області Руслан Анфілов, 44 роки.
— Будьте обережні з "гарячими" пропозиціями турів. На жаль, в Україні повторюються випадки, коли туристів кидають напризволяще в аеропортах. Черговий випадок з авіакомпанією "Браво" й туроператором "Оазіс", — каже Анфілов. — Чиновники говорять про катастрофічну ситуацію. Разом із тим, виникає питання, чому не вжили адекватних дій аби попередити?
Протягом усього часу все документуйте, аби у випадку надзвичайної ситуації вимагати компенсації. Це стосується проживання в готелі, харчування і придбання ліків. Збирайте чеки, свідчення, фото.
Не варто довіряти сезонним агентствам
Обираючи туристичне агентство, треба дивитися, скільки років воно діє на ринку. Почитати відгуки клієнтів. Дізнатися, в які неприємні ситуації потрапляло і як з них виходило, — говорить менеджер із туризму 29-річна Світлана Цимбаленко.
— Не варто довіряти агентствам, які працюють лише в сезон відпусток. Зазвичай вони пропонують величезні знижки, проводять постійно акції. Такі фірми не мають нормального прибутку, тому можуть халатно ставитися до роботи. Не слід від них чекати підтримки в складній ситуації.
— Якщо турист застряв в аеропорту — найперше має дзвонити до свого менеджера. Далі разом вирішувати, як діяти, — каже Світлана.
Коментарі