середа, 08 лютого 2017 13:04

Як змінились велосипеди за 226 років
7

Сучасні велосипеди на відміну від своїх попередників, стали легшими та більш надійними. Перш ніж велосипеди стали популярними, вони пройшли шлях розвитку. Gazeta.ua пропонує переглянути, як змінювалася конструкція велосипедів за час їх еволюції.

У 1791 році Граф де Сиврак побудував з дерева двоколісну машину, яку назвав "селяріфер". Пересуватися на ній можна було сидячи верхи і відштовхуючись ногами від землі. Це був перший велосипед.

 

Німецький барон Карл фон Дрез створив унікальний винахід, назвавши його "машиною для ходіння". Двоколісний транспорт нагадував самокат. По суті, винахід виглядав як велосипед, тільки без педалей. Щоб привести транспорт в рух, користувачеві необхідно було відштовхуватися ногами від землі. Карл фон Дрез представив свій винахід в 1814 році, а вже через 3 роки отримав патент на нього.

 

У 1861 році П'єр Мішо вперше вживає слово "велосипед".

 

Паровелосипед працює на спирту, від Л. Перро 1869 року.

 

У 1862 році П'єр Лалман, майстер з виготовлення дитячих колясок з Нансі (Франція), придумав оснастити велосипед педалями на передньому колесі. У 1864 році ліонські промисловці брати Олів'є оцінили потенціал машини Лалмана, і у співпраці з каретним інженером П'єром Мішо, почали їх масовий випуск.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 7 способів використання дронів

У Британії в 1872 році зібрали перший велосипед з великим переднім колесом "Аріель". Швидкість пересування на цьому велосипеді досягала 20-25 км/год.

 

У 1884 році англієць Джон Кемп Старли створив нову модель велосипеда. Через пару років Старли заснував компанію Rover Company. Вона перетворилася на автомобільний концерн і проіснувала до 2005 року.

У 1898 році вирішили проблему гальмування. Винайшли механізм вільного ходу, завдяки цьому велосипед зміг котитися сам, без обертання педалей.

 

У 1900 році американська фірма "Колумбія" отримала патент на компоновку велосипеда, який майже без змін дійшов до наших днів.

До початку XX століття встановили перші механізми перемикання швидкостей. Однак вони були недосконалими. Одним з перших способів перемикання швидкостей, застосовуваних на спортивних велосипедах, було устаткування заднього колеса двома зірочками - по одній з кожного боку. Для перемикання швидкості треба було зупинитися, зняти заднє колесо і перевернути його, знову зафіксувавши і натягнувши ланцюг. Планетарний механізм перемикання передач винайдений в 1903 році. Перемикач швидкостей в тому вигляді, в якому він застосовується сьогодні на більшості велосипедів.

 

З 1905 року, велосипеди стали виходити з моди через розвиток автомобільного транспорту. Дорожня поліція часто ставилась до велосипедистів як до перешкоди руху автомобілів. До 1940 року велосипеди в Північній Америці вважалися іграшками для дітей. З кінця 1960-х років велосипеди знову увійшли в моду в розвинених країнах, завдяки пропаганді здорового способу життя і загальному усвідомленню важливості екологічних проблем.

У 1974 році почалося масове виробництво велосипедів з титану, а в 1975 - з вуглепластику. У 1983 році був винайдений велокомпьютер.

Зараз ви читаєте новину «Як змінились велосипеди за 226 років». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути