неділя, 22 липня 2018 10:35

Герой свого часу: як з'явився найнебезпечніший радянський літак АН-10
12

Сьогодні, 22 липня 1959-го, почали експлуатацію літак АН-10. Цей радянський середньомагістральний літак створили під керівництвом українського конструктора Олега Антонова.

Інженери заводу над розробкою літака почали працювати у 1955-му. Через п'ять місяців радянське керівництво утвердило макет повітряного судна.У 1957-му літак здійснив перший політ і представили широкому загалу.

Спочатку АН-10 отримав назву "Україна". Утім потім рішення скасували з ідеологічних міркувань вищого керівництва держави.

АН-10 "Україна"
Фото: livejournal
 Генеральний конструктор Олег  Антонов і льотчик-випробувач Герой Радянського Союзу Яків Верников біля першого дослідного АН-10
Пасажирський літак АН-10 і транспортно-вантажний АН-12.
АН-10
АН-10

За своєю конструкцією літак був схожим на АН-12. Основна відмінність - частину літака зробили як пасажирський салон. У середині фюзеляжу, замість вантажної кабіни, був салон.

Під підлогою розташовувалися декілька вантажних відсіків для багажу. Люки у ці відсіки розташували з правого борту. Пасажирські двері - з лівого. Завдяки цьому одночасно могла відбуватися висадка пасажирів і вивантаження багажу.

Що стосується передньої частини літака, то вона майже ідентична переду АН-12.

Автор: livejournal
  Пасажирський літак АН-10 і транспортно-вантажний АН-12.
Пасажирський літак АН-10 і транспортно-вантажний АН-12.

Ще одна особливість АН-10 - високе розташування крил. У той час усі радянські літаки були низькопланами. Крила були трапецевидні. Розмах крила - 38 м.

Перші екземпляри АН-10 мали так званий "пояс Хрущова". Тодішній лідер Радянського Союзу летів з Москви до Києва. У передній частині салону було дуже шумно. Тоді Хрущов запропонував біля гвинтів зробити стінки товстіші - встановити додаткові аркуші дюралю. Наказ виконали. Попри це залишився найгучнішим літаком в Аерофлоті у той час.

Автор: avia-simply
   "Пояс Хрущова"
"Пояс Хрущова"

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сьогодні створили конструкторське бюро Антонова: як це було

Базова модель АН-10 вміщала 5 осіб екіпажу, 85 пасажирів з багажем і вантажем у вантажному відсіку. Максимальна злітна маса досягала 51 тис. кг. При цьому максимальна дальність польоту була 3080 км. Крейсерська швидкість - 520 км / год.

З кінця 1959-го почали випускати наймасовішу модифікацію "десятки" - Ан-10А. Цей літак відрізнявся від базового конструкцією і особливостями деяких систем обладнання. Вміщував 100 пасажирів.

Автор: Blogger
  АН-10А
АН-10А

З 1957-го по 1959-й випустили 112 АН-10.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Антей світової авіації - сьогодні відзначають день народження Олега Антонова

За роки експлуатації розбилося 12 літаків типу АН-10. Більше 56% аварій були пов'язані з дефектами планера і двигуна. У кінці 1960-х з'явилася ідея зняти з експлуатації модель. Утім після перевірки машин від ідеї відмовилися. До 1971-го літаки перевезли понад 35 млн пасажирів. Став першим у Союзі по пасажирообігу.

8 травня 1972 під час посадки в аеропорту Харкова сталася катастрофа АН-10А. У ній загинуло 116 осіб. Створили Державну комісію з розслідування причин трагедії. Через 2 роки експлуатацію АН-10 в Аерофлоті припинили.

11 лютого 1956 року в небо піднявся перший літак АН. Це був спеціалізований військо-транспортний газотурбінний літак АН-8. Машина була призначена для перевезення вантажів, техніки, десантників чи поранених.

Зараз ви читаєте новину «Герой свого часу: як з'явився найнебезпечніший радянський літак АН-10». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути