Стартовий етап нового сезону автоперегонів Формули-1 відзначився першим в історії цих змагань призовим місцем спортсмена з Росії. Віталій Петров фінішував третім за кермом "Лотус Рено".
До російського автоспорту це досягнення має не дуже прямий стосунок. Бо в Росії не виробляють автомобілів для подібних перегонів. Таке під силу потужним транснаціональним корпораціям, які щороку вкладають мільйони в розробку двигунів, агрегатів, підвісок тощо. Нічого подібного Росія не виробляла ніколи й не випускатиме в найближчі роки. Але Формула-1 є спортом лише в невеликій своїй частині. Ці перегони — глобальний бізнес. Він, аби бути успішним, має враховувати все.
Так, наприклад, у перегонах Формули-1 завжди буде хоча б один спортсмен з Японії — країни, де виготовляють найсучасніші автомобілі, зокрема і для цих змагань. І нічого, що японці ніколи не ставали чемпіонами. Головне — мільйонам глядачів із цієї держави є за кого вболівати.
Ні для кого не секрет, що Формула-1 є, насамперед, змаганням конструкторів автомобілів, а вже потім — спортсменів, які ними кермують. Приблизно так само як кінні перегони — поєдинок породистих коней, а не жокеїв.
Серед автогонщиків є справжні таланти, але без відповідного авто жоден талант не стане чемпіоном Формули-1. Тож політика організаторів цих змагань полягає в тому, щоб пілоти швидкісних болідів представляли якнайширшу географію. Аби потрапити до неї, треба, щоб країна становила інтерес як рекламний ринок. Із цієї причини спортсмена із Зімбабве за кермом формульного авто ми не побачимо ще довго.
Росія давно приглядалася до Формули-1, а та до Росії. Головною причиною подібних симпатій є сувора заборона рекламувати тютюнові вироби в країнах Євросоюзу. Тютюнові бренди традиційно були головними фінансовими донорами цих недешевих перегонів. До проведення змагань у Росії справа поки що не дійшла — гран-прі Росії почнуть розігрувати в Сочі з 2014 року.
Інша справа — залучення вже тепер до змагань російського пілота. Це зробили позаторік за традиційною "японською" методикою. Російський спортсмен здобув місце в команді, що не претендує на чемпіонство, а є лише тлом для виступів головних героїв змагань. Таким же тлом буде і російський гонщик, якому в цій команді ніколи не стати чемпіоном світу. Та воно поки що нікому особливо й не треба. Головне — реклама російської горілки на комбінезоні Віталія Петрова потрапила у фокус телевізійних камер усього світу. Це — головна мета тих, хто вкладає кошти у Формулу-1.
Плани проведення Формули-1 в Україні поки що не можуть бути нічим іншим, ніж способом отримати велику земельну ділянку неподалік Києва. Оскільки це зрозуміло всім, трасу Формули-1 у нас ніхто не будуватиме.
Коментарі
1