Пасажири електрички Жмеринка — Гречани, що прямує з Вінниччини до Хмельницької області, їздять у потрощених холодних вагонах. У деяких відсутні сидіння. Відповідні фото показав у "Фейсбуку" пасажир Михайло Ганцяк.
"Здалося, що в ГУЛАГ везуть. Напевно, Укрзалізниця готує українців до пересадки на волів. Люди економлять, і електричка для багатьох — найбюджетніший варіант добратися, куди потрібно", — пише Михайло.
— В Укрзалізниці є чіткий регламент поточних і капітальних ремонтів вагонів електричок, — говорить директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер, 49 років. — Його дотримуються на 20–30 відсотків. Решта робіт не відбувається через відсутність коштів. Це призводить до того, що рухомий склад виходить із ладу раніше, ніж сподівалися.
Скільки треба грошей, аби повністю модернізувати рухомий склад електропотягів?
— Ідеться про мільярди доларів. Наприклад, голландці вкладають 17 мільярдів євро саме у нові електропотяги. Вони є одними з найдорожчих у Європі. Година проїзду в таких потягах коштує приблизно 20 євро — 608 гривень. Влада турбується про якість послуг, які надають пасажирам.
Для України дешевше купити нові чи ремонтувати старі електрички?
— Вигідніше реставрувати ті вагони, що маємо. Щоб купувати нові електрички і бути рентабельними, треба мінімум утричі піднімати ціну на квитки. Укрзалізниця втрачає 4 мільярди гривень тільки на тому, що немає належного контролю за збором грошей за проїзд. Навіть ті кошти, що збирають контролери в електричках, не потрапляють на рахунки залізниці і не направляють на оновлення рухомого складу. Гроші йдуть по корупційних схемах. Бачу просте вирішення проблеми — прибрати злодійство.
Чи виправдано використовувати електрички?
— В усьому світі користуються електричками. Так само в Україні це найпопулярніший вид громадського транспорту у всіх регіонах.
Що приносить найбільші збитки Укрзалізниці?
— Ціни на квитки штучно стримують. Підняття їх вартості зазвичай стримують політики. Особливо — перед виборами, аби не дражнити громадян. Це — політична корупція. Стримання подорожчання призводить до збитковості напрямку галузі. Йдеться про 7–10 мільярдів гривень збитків на рік.
Має бути автоматична система збору коштів за проїзд. Перед тим, як пасажир попадає на платформу, має заплатити за проїзд. Якщо заходить у вагон без квитка, то карткою сплачує штраф просто під час руху потяга. Доки будуть ходити готівкові гроші і їх будуть торкатися працівники Укрзалізниці, доти буде корупція і втрата грошей. А значить — поганий сервіс і найнижчий рівень послуг. Треба запровадити жорсткі покарання для пасажирів і для працівників Укрзалізниці.
Коментарі