вівторок, 22 березня 2016 07:15

Старі "Жигулі" купують за 500 доларів і продають удвічі дорожче

У Криму водії шикуються в кілометрові черги, аби встигнути змінити номери на російські. З 1 квітня за українські номери штрафуватимуть і відбиратимуть права. Такий закон прийняли в Росії.

— В Крыму более 500 тысяч таких машин. Перерегистрировать их проблемно. В МРЭО очередь постоянная и надо платить, — каже підприємець Сергій. Прізвища просить не називати, бо часто їздить в Україну. Перепродає кримські авто. — Два роки кримчани їздили з українськими номерами. Із січня за таке штрафують. Зараз дешевше продати авто й перевезти в Україну. Старі "Жигулі" купують за 500 доларів і продають удвічі дорожче.

Найбільші черги на переоформлення — у Сімферополі й Керчі.

— Очередь занимают ночью. Сегодня я приехал в 3:00, уже 58-й. Прошлой ночью подъехал под утро, был во второй сотне, — каже житель Керчі 30-річний Олександр Кучер. — Ми до останнього тягнули зі зміною номерів, бо з російськими не зможемо в'їхати на материкову Україну. Торік у Криму встановили термінали для електронного запису в чергу, але вони не працюють.

Найважче оформити машину, придбану в Криму після окупації.

— Треба сплатити мито за ввезення авто. Навіть російська машина, куплена з російського заводу, вважається закордонною, — продовжує Сергій. — Мито в кожного різне. Від 500 доларів до 2 тисяч за іномарки. Люди не хочуть платити стільки. Дешевші авто розбирають на зап­частини й продають так. Дорогі пробують вивезти за хабар в Україну. Але й там не продаси без хабарів та зв'язків у МРЕО. Таких — до 5 тисяч. Є група водіїв, яким хоч у кишеню ховай ті машини. Стоять у гаражах, їздити на них неможливо.

Штраф становитиме 500 рублів — близько 170 грн. За наступне порушення можуть забрати права на 3 місяці.

— Житель Криму може подати заяву в російський ДІБДР (аналог колишньої ДАІ. — ГПУ) про те, що нібито загубив техпаспорт і номери. Йому видають уже російські копію свідоцтва про реєстрацію і паспорт авто та нові російські номери. При цьому він має й український техпаспорт, свідоцтво про реєстрацію й номери. Теоретично може з російськими номерами кататися Кримом. А на нічийній смузі між двома пунктами пропуску дістає старий техпаспорт, міняє номери та їде на материк, — каже директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

У січні кримські водії оскаржили в суді необхідність заміни номерів.

— В Крыму действует закон, согласно которому Россия должна принять всю документацию, выданную в Украине, — каже активіст із Сімферополя 42-річний Олег Турков. — Коли анексували Крим, то все майно, авто, нерухомість, куплені в Україні, приймали без перереєстрації.

Проте 17 лютого Верховний суд Росії відхилив скаргу. Послався на закон про безпеку дорожнього руху. Він зобов'язує водіїв проходити перереєстрацію.

Ремонтувати старі машини на півострові немає змоги. Запчастини для іномарок ввозять лише на замовлення. На деякі чекають місяцями. Хто може, вивозять машини в Україну на продаж. Лінію розмежування у Херсоні щодня перетинають 10–12 авто з Криму.

Зараз ви читаєте новину «Старі "Жигулі" купують за 500 доларів і продають удвічі дорожче». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути