Вантажний корабель "Герої Арсеналу" затонув у Чорному морі за 14 км від Керчі в окупованому Криму. Через шторм розламався навпіл уранці 19 квітня. На борту було 12 членів екіпажу — дев'ятеро українців, двоє росіян і один громадянин Грузії. Серед них — жінка-кухар.
Українця Костянтина Черненка підібрав танкер "Волга-флот 14", який проходив неподалік. Решту членів екіпажу шукають. На ранок 20 квітня російські рятувальники знайшли трьох загиблих. Їхні імена не розголошують.
Човен з 2,5 тис. т зерна йшов із російського порту Азов до Туреччини. Потрапили у 6-бальний шторм. Метеорологи про нього попереджали й рекомендували кораблям повернутися в порти.
— Капітану варто було перечекати негоду в Азовському морі. А він попер уперед, — говорить офіцер із 30-річним морським стажем Олександр Свєтлов, 54 роки. — Борт у корабля такого класу розрахований на хвилі заввишки до трьох метрів. Там, певно, були більші. Зіграло свою роль і зерно. Можливо, його неправильно завантажили. Під ударами хвиль зерно пересипалося і створювало додаткове навантаження.
Температура води у морі — плюс 11 градусів. Протриматися в ній можна до двох годин. Якщо моряки не встигли залізти на плоти, то живі навряд чи залишилися.
— Приблизна глибина в тому місці, де корабель подав сигнали SОS — 100 метрів. Пошуки людей тривають, хоча й ускладнені штормовими хвилями та сильним вітром, — говорить 40-річна Алла Моргунова з благодійного фонду моряків "Асоль".
Корабель "Герої Арсеналу" збудований 1980 року в Словенії для Балтійського моря. Має клас "Волго-Балт", що дозволяє йому заходити в річки. Завдовжки 134 м, ширина — 13 м. До 2013-го належав державному підприємству Укррічфлот із пропискою в Херсоні. Потім корабель продали турецькій компанії "Гунез шіпінг", яка поставила його під прапор Панами.
У травні 2014-го біля порту Ростов суховантаж зіткнувся з танкером "Ярославль". Обидва човни отримали невеликі пошкодження.
— Судно пора було утилізувати, — каже голова Азовської профспілки моряків Леонід Глушак, 55 років. — Але турецькі оператори часто економлять на ремонті і не роблять його належним чином. Тому суховантажі працюють буквально на межі.
Коментарі