Ексклюзиви
пʼятниця, 14 жовтня 2011 00:45

Зменшили кількість пільгових тролейбусів

Із понеділка в Черкасах змінили режим роботи тролейбусів. Із 10 міських маршрутів лише на шістьох буде по одному пільговому транспортному засобові, у день кожен матиме п'ять рейсів. На решті — проїзд коштуватиме 1,25 грн. Раніше всі тролейбуси в місті були пільговими.

10 жовтня об 11.00 на зупинці "Будинок торгівлі" в центрі стоять семеро пенсіонерів.

— Це ж тільки в Черкасах таке, ніяк не нагребуться, — каже Наталія Георгіївна, 65 років.

— На Януковича треба йти з вилами, — говорить Петро Петрович, 67 років. — Зараз гроші не виплачують бюджетникам. Усе ті стадіони строять. І дотації на тролейбусний парк не дають.

До розкладу руху підходить Любов Михайлівна, 71 рік. Просить прочитати їй час. Вираховує, скільки ще чекати:

— Зараз холодно, а взимку хто 1,5 години буде стояти?

— Та ніхто. Я сьогодні їхала, пєнсіонєри сідають, сваряться, платять, — приєднується до розмови 42-річна Жанна. Має право на пільгове перевезення за інвалідністю. — Якщо попаду, то сідатиму, якщо ні — платитиму. Іншого виходу немає. Та ще й зробили, що ходять вони після восьмої ранку і лише до п'яти вечора. У лікарню, прімєром, не поїдеш цим тролейбусом.

На платних тролейбусах з'явився напис "Спеціальний".

Цього року держава виділила 9 млн 340 тис. грн компенсацій на перевезення пільгових категорій черкасців. Цієї суми "Черкасиелектротрансу" вистачило до початку другого кварталу.

— Є затверджений державою розрахунок компенсації відшкодування проїзду пільговиків. Загальну кількість проданих квитків множать на коефіцієнт 3,93. Торік у Черкасах продали 10 мільйонів квитків. Тобто компенсувати мали понад 39 мільйонів гривень. Нам відшкодували у чотири рази менше, — розповідає 35-річний Віталій Дядченко, начальник управління транспорту міськвиконкому.

Тролейбусний парк звертався до Кабінету Міністрів з проханням збільшити фінансування.

— Ми отримали відповідь: "Організовуйте роботу так, щоб вам цієї суми вистачило". У кожному місті різні системи економії державних дотацій, наприклад, пільговики не їздять безкоштовно в час пік. У потужних містах виділяють кошти ще й з місцевого бюджету на покриття витрат на пільгові перевезення.

У такому режимі тролейбуси працюватимуть до кінця року.

— У перший день роботи за новим розкладом кожен спеціальний маршрут заробив на 50 відсотків більше надходжень: виручка зросла з 55 до 85 гривень за годину, — каже в середу Віталій Дядченко.

— Таке рішення міської ради є неправомірним, — пояснює юрист Костянтин Стратілов, 30 років. — У нас є закон, який передбачає право безкоштовного проїзду, тому будь-який пільговик може оскаржити це рішення в суді. Нехай зберігають усі квитки, а потім пред'являють міській раді. Таке може бути тільки в нашій державі: якщо немає грошей, давайте не будемо виконувати закони.

У Черкасах близько 97 тис. пільговиків. Це третина всіх жителів.

Зараз ви читаєте новину «Зменшили кількість пільгових тролейбусів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути