Ексклюзивы
воскресенье, 09 сентября 2012 12:00
Лилия Гриневич
Лилия Гриневич
Первый директор Украинского центра оценивания качества образования, координатор движения "Общество знаний"

Кому вигідні низькоякісні підручники для першокласників?

Батьки та вчителі стурбовані якістю підручників для учнів першого класу. Передані школам Міністерством освіти і науки, молоді та спорту підручники написані складно, перевантажені інформацією.

Це може геть відбити у шестиліток бажання навчатися. Адже кожен педагог знає, що методики викладання та навчальна література для учнів перших класів повинні враховувати вікові особливості дитини.

Наприклад, візьмемо підручник з математики для першого класу. Вже на дев'ятій його сторінці, а це приблизно другий тиждень навчання, маємо визначення: "Відсутність елементів у множині виражають числом "нуль". Число "нуль" позначається цифрою "нуль" (0)". Це у той час, як щойно вивчається "Буквар" і дитина вчиться читати.

Математика вимагає чіткості. Але цьому підручнику її вочевидь бракує. Предметами називають і речі, і тварин, подані некоректні визначення математичних фігур.

А от у підручнику з трудового навчання подається визначення: "симетричними ми називаємо такі фігури або предмети, які складаються з рівних, однакових частин". Але таке формулювання цього визначення – груба помилка. Адже симетричні частини чи предмети не однакові, точніше, не завжди однакові! Можна було б принаймні визначення терміну "симетрія" звірити зі словником, де говориться, що симетрія – це коли одна половина є дзеркальним відображенням другої. Уявіть, яким би був метелик, зображений на малюнку, якби ліві та права частини його крилець були однаковими, а не симетричними.

Незліченною кількістю зайвої, непотрібної учням інформації заповнені й інші підручники для дітей-шестиліток, рекомендовані МОН. Чи сприяє наявність такої складної для сприйняття та розуміння шестирічною дитиною інформації її розумовому та емоційному розвитку? Та й взагалі інтересу до навчання в майбутньому.

Чому ж такі підручники стали переможцями конкурсу і надруковані за кошти державного бюджету? Судячи з усього, при проведенні конкурсу підручників, і відповідно тендеру на їх друк видавництвами основним критерієм не була якість змісту та оформлення цих необхідних дітям книг.

Натомість, важливим критерієм відбору стало спрямування основного потоку коштів визначеним видавництвам, наближеним до нинішнього "бізнес-керівництва" Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.

Зокрема, цього року з 63 назв підручників для початкової школи 11 друкувало приватна фірма Видавничий дім "Освіта". Ця дружня до міністра приватна структура отримала третину державних коштів - 21 мільйон гривень з майже 64.

Але й це ще не все! Цей міністерсько-приватний "бізнес-проект" взагалі межує з порушенням закону. Як з'ясували у бюро журналістських розслідувань "Свідомо", у переліку підручників-переможців конкурсу рукописів немає трьох з 11 книжок, які надруковано за державний кошт Видавничим домом "Освіта". Отже, вони пішли поза конкурсом! І державні кошти, відповідно, також.

А тим часом, вже почали друкувати підручники для старших класів. Що тут скажеш - вигідний бізнес на державному бюджеті.

Сейчас вы читаете новость «Кому вигідні низькоякісні підручники для першокласників?». Вас также могут заинтересовать свежие новости Украины и мировые на Gazeta.ua

Комментарии

6

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосов: 1
Голосование Как вы обустраиваете быт в условиях отключения электроэнергии
  • Приобрели дополнительное оборудование для жилья для энергонезависимости
  • Подбираем оборудование и готовимся к покупке
  • Нет средств на такое, эти приборы слишком дорогие
  • Есть фонари и павербанки для зарядки гаджетов, нас это устраивает
  • Уверены, что неудобства временные и вскоре правительство решит проблему нехватки электроэнергии.
  • Наше жилище со светом, потому что мы на одной линии с объектом критической инфраструктуры
  • Ваш вариант
Просмотреть