Одним із найпродаваніших автомобілів марки Toyota цьогоріч стала модель Prius із гібридним двигуном. За цей рік їх купило понад 247 тис. автомобілістів усього світу. Журнал "Форбс" півтора роки тому заніс цю модель у список автомобілів, що змінили світ.
Ми вирішили провести тест-драйв Toyota Prius третього покоління. Взяли машину в автоцентрі "ВіДі Автострада" на столичній вул. Великій кільцевій.
Білий автомобіль Toyota, припаркований перед автосалоном, схожий на компактний мінівен. Він має масивний бампер із вбудованими протитуманними фарами і вказівниками поворотів. Короткий капот машини переходить у широке лобове скло. Збоку профіль машини нагадує краплину. У задні ліхтарі замість лампочок встановлено світлодіоди. Передні фари із галогенними лампочками, вони мають блакитний відтінок. Звична емблема фірми Toyota також із блакитними контурами.
"На всі Toyota із гібридним двигуном ставлять блакитні емблеми, - каже Ксенія Ткаченко, консультант із продажу автомобілів. Вона підводить мене ближче до машини. - Як і попередній Prius, цей має вигляд доброзичливого сімейного авто. Тут місткий багажник і великий салон. Цю машину даємо на тест-драйв".
Toyota Prius має двигун внутрішнього згорання та електродвигун. Під час руху на невеликій швидкості працює лише електродвигун, який живиться від акумулятора. Коли ж машина розганяється, у роботу вступає двигун внутрішнього згорання, генератор якого заряджає акумулятор електродвигуна. Під час різкого прискорення чи обгону вмикаються обидва двигуни.
"Завдяки такій схемі витрати пального скорочуються до 4-5 літрів на 100 км при їзді у змішаному циклі, а також у три рази зменшуються викиди отруйних газів у повітря, - пояснює Ксенія. - Регулює витрати і здійснює керування двигунами бортовий комп'ютер".
Дівчина підходить до водійської дверці автомобіля, тягне за ручку - чути звук спрацьовування центрального замка.
"Це система доступу без ключа. Якщо ви потягнете за ручку, маючи цей брелок у кишені, усі двері відчиняються", - каже продавець.
Салон машини виконано у сірих кольорах. Передня торпеда зовсім не нагадує місце водія. За кермом немає звичних приладів - спідометра й тахометра. Ліворуч праворуч не видно громіздких вентиляційних решіток. Звично виглядає лише вмонтована аудіосистема та керування клімат-контролем. Спідометр тут не потрібен. Швидкість проектується на лобове скло, щоб водій не відволікався. А всю іншу інформацію відображає монітор комп'ютер".
Відсовую від керма сидіння, трохи опускаю його вниз. Кермо піднімаю. Підлаштовую дзеркала. Всі налаштування чіткі, робляться легко. Сидіння можна підсовувати у чотирьох напрямах. Посадка водія висока, як у мінівені. Шкода, що бокова підтримка сидінь мінімальна. Огляд з місця водія хороший. Через лобове скло трохи видно капот. Великі бічні дзеркала показують невидиму мертву зону. А ось у салонне дзеркало заднього виду майже нічого не видно - корма багажника дуже висока. Тисну одночасно на педаль зчеплення та кнопку "Павер мотор", - машина заводиться, але звуку двигуна зовсім не чутно.
Вмикається кольоровий дисплей у центрі торпеди. На ньому відображається рівень заряду акумуляторів та інформація про роботу двигунів.
"Коробка передач тут варіатор. Вона більш плавніше перемикає передачі, ніж автоматична. Зараз тисніть на газ, машина сама зрозуміє, коли підключати бензиновий двигун, а коли - електро. Якщо ви різко натиснете на газ - одразу увімкнеться бензиновий двигун".
Легенько торкаюся педалі - й машина починає безшумно рухатися. На лобове скло виводиться проекція, що показує швидкість 46 км/год. Як тільки машина розганяється швидше 45 км/год, одразу вмикається бензиновий двигун. На самому електродвигуні можна проїхати два кілометри.
Зупиняюся. Потім притискаю до підлоги газ - машина розганяється до 90 км/год за 10 секунд, а шуму в салоні майже не чутно. Монітор комп'ютера графічно показує, що заряджаються акумулятори.
Починаю об'їжджати вибоїни. Кермо дуже легке. Його можна обертати двома пальцями. В одну яму потрапляю - в салоні чути глухий віддалений стук. Шумоізоляція машини хороша. Зумисне їду по дрібних вибоїнах - майже їх не відчуваю під собою.
Перевіряю гальма. Розганяюся до 100 км/год і гальмую - авто стає за 35-40 метрів. Під час гальмування на дисплей відображається потік зелених елементів.
"Це означає, що акумулятори інтенсивно заряджаються від гальмування. Тут встановлено спеціальні гальмівні накладки, вони й служать довго - 75-110 тисяч кілометрів, в інших машинах - всього 45-70 тисяч", - пояснює консультант.
Ми потрапляємо у невелику пробку. Бензиновий двигун перестає працювати, віддаючи свою роль електричному. Потім починаємо тягтися зі швидкістю 10-15 км/год, бензиновий двигун не вмикається. Намагаюся об'їхати пробку по тротуару, але не наважуюся. Посадка машини низька, а звіс переднього бампера великий, його легко зачепити, виїжджаючи навіть на невисокий бордюр. Із пробки, ледь торкаючись педалі акселератора, під'їжджаю до автосалону лише на електричній тязі.
Оглядаю багажник і задні місця пасажирів. На задньому сидінні просторо. Туди може сісти навіть 4 людини середньої комплектації. При моєму зрості 188 см коліна об передні сидіння не впираються, над головою ще лишається сантиметрів 8-12. Посадка висока, як у мікроавтобусах. Така зручна для долання великих відстаней.
Багажник машини великий, на 445 літрів, у легковиків В-класу він 340-380 літрів. Розкладаю задні сидіння - машина перетворюється у вантажопасажирську. Складені сидіння утворюють рівну підлогу із днищем багажника.
Автомобіль обладнано 1,8-літровим бензиновим двигуном та електричним. Їхня сумарна потужність 136 к.с. До "сотні" гібрид розганяє машину за 10,4 секунди. Максимальна швидкість — 180 км/год. У міському циклі toyota споживає 3,9 л бензину.
У найдешевшій комплектації Prius коштує 296 тис. грн. У нього встановлено: 4 подушки безпеки для водія та переднього пасажира, дві бокові шторки для захисту передніх і задніх пасажирів; рульова колонка, що складається при ДТП; ABS – антиблокувальна система гальм, EBD – система розподілу зусиль пригальмуванні; ВА - підсилювач гальм при екстреному гальмуванні, імобілайзер; електропідсилювач керма, кондиціонер, 4 електрослопідйомники, центральний замок із пультом, бічні дзеркала із електрорегулюванням і підігрівом.
За моїми підрахунками (Витрати "Тойоти Пріус" порівнюються з автомобілем, що споживає на 100 км 10 л бензину у міському циклі.), власник такого автомобіля, проїжджаючи 5 разів на тиждень по 50-60 км у міському циклі, зможе щотижня заощаджувати щонайменше 12 л бензину, щомісяця - 48 л, щороку - 576 л, тобто 6330-6800 грн.
Перелік автомобілів із гібридними двигунами, які можна придбати в Україні.
Honda CR-Z - 270 тис. грн.
Спортивне японське купе з'явилося в Україні 2011 року. Машина розрахована на 4 осіб, має невеликий багажник. Цей автомобіль вже другий рік поспіль є одним із найдешевших гібридних автомобілів. Він коштує 270 тис. грн. Споживає авто у змішаному циклі 5 л бензину.
Lexus RX 450 H" - 758 160 грн.
Цей всюдихід класу "люкс" є одним із перших гібридних авто на вітчизняному ринку, він продається ще з травня 2009.
Lexus LS 600 - 1, 24 млн грн.
Це один із найрозкішніших седанів класу "люкс" із гібридним двигуном. В Україні він продається із січня 2010 року. "Лексус" пропонують лише в одній комплектації, у яку включено всі досягнення фірми.
Lexus RX 450 H СТ - 380 тис. грн
Компактний гібридний хетчбек. В Україні продається із 2011 року. Машину в усіх комплектаціях оснащують повним приводом. Коштує такий 380 тис. грн. Він споживає на 100 кілометрів у змішаному циклі 4,1 л пального.
Коментарі
11