
Зміна кольору охолоджувальної рідини в автомобілі може вказувати на серйозні проблеми в двигуні, зокрема на змішування антифризу з моторною оливою.
Це не тільки порушує роботу системи, але й може призвести до критичних несправностей, пише AmperCar.
Як пояснює AmperCar, проблема виникає, коли моторна олива та антифриз, які не сумісні, змішуються, утворюючи світло-жовту емульсію. Вона знижує ефективність змащення, що може спричинити утворення задирів у циліндрах. Така суміш у системі охолодження ускладнює тепловіддачу і забиває теплообмінники, що збільшує ймовірність перегріву двигуна.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Почали працювати ще 40 комплексів автофіксації порушень ПДР
Причина цього зазвичай полягає у зносі прокладок головки блоку циліндрів або мікротріщинах в головці блоку. У старіших двигунах, де використовуються металлоазбестові прокладки, порушення герметичності може призвести до проникнення рідини в масло або навпаки. У новіших моторах ризик зростає через складні теплообмінники типу "олива-ОР", які прискорюють прогрів, і навіть незначне пошкодження прокладок може спричинити проблему.
Додатково, пластмасовий корпус термостата в деяких моторах може з часом деформуватися, що дозволяє охолоджувальній рідині проникати в масляні канали.
Експерти рекомендують регулярно:
- Перевіряти стан рідини в розширювальному бачку - будь-які зміни кольору або наявність плівки мають насторожити.
- Оглядати кришку маслозаливної горловини - наявність емульсії може бути сигналом про проблему, за винятком коротких поїздок при низьких температурах, коли конденсат може бути тимчасовим явищем.
Один з варіантів, який радять експерти компанії Vanarama, полягає в тому, щоб уявити, що на пасажирському сидінні у вас стоїть миска з водою. Можна навіть реально покласти її туди. Ідея в тому, що кожного разу, коли ви різко гальмуєте, енергія, витрачена на прискорення, втрачається у вигляді тепла, а вода з місця легко виливається. Це стимулює водія до плавного водіння, без різких гальмувань або прискорень, що допомагає економити паливо.
Коментарі