вівторок, 18 липня 2017 06:26

"Кажу ім'я дружини — й автомобіль набирає її номер телефона"

Легковик "Форд Фієста ST" почали продавати торік. Він оснащений турбованим бензиновим двигуном потужністю 180 к. с., механічною 6-ступневою коробкою передач. Коштує 601 тис. грн.

— Версія ST має інше начиння й пристосовану до високих швидкостей ходову частину, — говорить Володимир Петрук, менеджер маркетингових комунікацій "Форд" із компанії "Віннер імпортс Україна", що продає автомобілі. Виходить із червоної тридверної "Фієсти ST". Паркує її на стоянці біля офісу компанії в селі Капітанівка Київської області.

Силует легковика каплеподібний. Установлені спойлери, низькі бампери, здвоєні вихлопні труби й легкосплавні диски. На задньому крилі та склі — велика наліпка ST.

— Автомобіль випускають на заводі "Форд" у Німеччині. Роблять у різних кузовах — 3-дверний і 5-дверний хетчбек, — каже. Дає брелок від легковика. — Ключ не потрібен. Двигун запускається кнопкою, коли в салоні є цей брелок.

Відчиняю широкі водійські дверці — й накладка порога починає світитися червоним, вмикається підсвітка панелі приладів, підстаканників і підлоги біля передніх сидінь. Салон автомобіля невеликий. Проте спереду не менше простору, ніж у машинах В класу — "Шкода Рапід" й "Хюндай Акцент". Позаду людям зростом понад 180 см буде тісно. Звичного горба в центрі заднього сидіння немає. Між двома дорослими зручно буде дитині. Стеля обтягнута чорною тканиною. У салоні запах нового пластику й шкіри.

Багажник у "Фієсти" — на 276 л. Добре продуманий — є пасок для закріплення багажу, спеціальні липучки на боковині. Можна зафіксувати сумки, рюкзаки та інші речі. Також є відокремлені спеціальними перегородками ніші. Туди ставлять пляшки, аби не розлилися, й речі, які важливо не пошкодити в дорозі.

Сідаю за кермо. Водійське крісло, як і переднє пасажирське, спортивне. Має високі бокові борти й широкі підголівники.

По центру торпеди — невеликий монітор мультимедійної системи із масивним козирком від сонця. Відображає назви радіо­станцій, пісень, дані з приєднаного телефона. Музична система встановлена трохи нижче. Її кнопки невеликі й випуклі. Тисну нижню й під'єдную телефон через блютуз до системи. На екрані автомобіля відображається список останніх моїх викликів.

Налаштовую кермо за висотою. Воно обтягнуте шкірою. На спиці ліворуч — кнопка з логотипом людини з роззявленим ротом. Тисну її. Жіночий голос із динаміків автомобіля пропонує дати команду. Кажу ім'я дружини — й автомобіль набирає її номер телефона. Потім називаю частоту радіостанції — система знаходить таку.

Витискаю зчеплення й вмикаю першу передачу. Важіль холодний, зроблений з алюмінію. Тисну на газ — і машина ­неквапливо починає рух, педаль нечутлива. Передачі перемикаються чітко. На другій швидкості авто їде понад 40 км/год.

Акселератор швидко реагує на дотик. Від­чувається великий запас потужності двигуна. Минає менш ніж 4 с — і на спідометрі понад 100 км/год. З місця до такої швидкості авто прискорюється за 7 с. Кермо автомобіля ­гостре — машина реагує на найменший його поворот. На такій швидкості бортовий комп'ютер показує витрату палива 4,5–5 л. Виїжджаю на житомирську трасу й розганяюся до ­190 км/год. Автомобіль добре керований. У повороти входити легко, машину не кренить. Кермо стає важче крутити.

При в'їзді в Київ зменшую швидкість. Гальма автомобіля потужні й добре налаштовані. Підвіска жорстка — під колесами відчуваються навіть невеликі вибоїни. Середні та глибокі ями оминаю, адже посадка "Фієсти" низька — 14 см від поверхні шосе, можна пошкодити бампер. Та й гума низькопрофільна, на поганій дорозі її легко порвати чи подряпати колісний диск. Щоб розвернутися і виїхати на кращий асфальт, вмикаю задню передачу. Після цього бічне праве дзеркало опускається донизу, щоб краще відображати "мертву зону" в районі заднього колеса, а двірник заднього скла змітає бризки недавнього дощу.

У місті машина зручна в керуванні — компактна, легко маневрувати між рядами, швидко прискорюється. Двигун тяговитий. Не доводиться часто перемикати передачі, як у "Фольксваґені Поло" чи "Шкоді Фабії" з двигунами 1,4–1,6 л. Огляд із водійського місця хороший, бічні дзеркала трохи збільшують зображення й добре охоплюють простір позаду. У міських умовах автомобіль споживає 7–7,8 л бензину на 100 км.

Модель створили для Європи

Модель "Фієста" почали випускати 1976 року. Це був перший передньопривідний автомобіль "Форд" із 1-літровим двигуном на 40 к. с.

— Американська компанія придумала цю модель, аби втримати популярність у Європі. У 1970‑х на нашому континенті настала паливна криза, пальне було дорогим, тому практично вся Франція, Італія, Німеччина перейшли на невеликі економні машини. "Форду" нічого було запропонувати. Тому спроектували "Фієсту". ­Назву обирали серед 13 варіантів. Серед них була "Чері", "Браво" та інші. Виробництво моделі запустили на заводі в Англії та в Німеччині, — розповідає автоексперт 40-річний Микола Руденко. — Модель стала успішною, за чотири роки виробництва компанія "Форд" продала мільйон таких машин.

Приємно перемикати передачі

— Якщо порівняти звичайний "Форд Фієста" і "ST", то це — різні машини. У мене була службова "Фієста". "ST" більше підходить для активної їзди, — говорить Олексій Павленко, 36 років. Торік у грудні купив "Фієсту ST". Їздить нею щодня з Борисполя Київської області на роботу в столицю. Також має позашляховик "Кіа Спортедж", використовує для сімейних подорожей. "Фієсту" купив, щоб отримувати задоволення від їзди. Дуже приємно перемикати передачі, розганятися трасою й маневрувати. У місті на ній зручніше, ніж на джипі.

Вона економніша, легше знайти місце для паркування.

Зараз ви читаєте новину «"Кажу ім'я дружини — й автомобіль набирає її номер телефона"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути