Ексклюзиви
пʼятниця, 27 травня 2011 04:45

Ролик про освіту можна зняти вп'ятеро дешевше

Автор: малюнок: Володимир Казаневський
 

За 3-хвилинний відеоролик про українську освіту Міністерство освіти й науки, молоді та спорту заплатило 918 тис. грн. Замовлення без тендеру отримала і виконала компанія "Місія "Україна — відома". У вересні 2010-го вона так само поза конкурсом п'ять разів надавала рекламні та іміджеві послуги на загальну суму понад 14 млн грн.

Чорношкірий студент на відео викидає якісь папірці під текст про високий рівень українських вузів. На слова "нове", "молодість" і "сучасність" показують обладнання 1960-х. А комп'ютер, без якого не уявити сучасного професіонала, — лише раз. Невідомі актори заробили 44 тис. грн. Хоч кожен із них з'являється в кадрі щонайбільше на 10 с. Лише за творчу частину ролика фірма отримала понад 120 тис. грн.

Подібні витрати на зйомки були б логічні для країни, де немає електрики й телефонів, а знімальну групу привозять з іншого континенту гелікоптерами. Можливо, міністр Табачник підсвідомо бачить Україну саме такою. Адже він неодноразово принижував національну гідність українців і підкреслював нашу залежність від російської культури.

Утім, захмарна вартість ролика пояснюється його виготовленням у "своїх людей". Хоч в Україні кількадесят телекомпаній. Більшість із них збиткові й згодні працювати мало не за харчі. Фахівці кажуть, що такий ролик могли б зняти вп'ятеро дешевше. Принаймні режисери здобувають престижні кінонагороди, знімаючи ледь не на стипендію.

Підозрілим витрачанням бюджетних коштів в Україні нікого не здивуєш. Але жахає те, що "розпил" відбувається навіть у спробах рекламувати країну. Це та сфера, де працювати чесно й ефективно зацікавлені й можновладці. Їхні курорти, готелі, авіакомпанії та банки потребують закордонних інвестицій і кредитів, напливу туристів та іноземних фахівців. Але про майбутнє цих проектів власники не думають. Жоден із них не розмістив реклами своєї компанії на Бі-Бі-Сі й Сі-Ен-Ен, які влаштовували тематичні "місяці України". Всесвітні телеканали крутили лише оплачені з держбюджету короткі примітивні ролики. Тепер майже за мільйон зняли значно гірший, показати який ризикне не кожен закордонний канал.

Це показує, наскільки влада зацікавлена рекламувати Україну як незалежну країну. Можливо, керівна верхівка поставила хрест на ній. Прискореними темпами освоює державні кошти, а суто бізнесових перспектив тут уже не бачить.

Табачник демонструє подвійні стандарти

— Закривають школи, не фінансують деякі освітні програми, друкування підручників, а чиновники Міносвіти займаються бізнесом, — зауважує освітній експерт Лілія Гриневич, 46 років. — Нещодавно провели аферу з підсумковими контрольними роботами — з кишень батьків за посібники витягнули десятки мільйонів гривень. Є ще кілька бізнес-проектів міністерства: підключення університетів до "єдиного вікна", запровадження платних послуг у вузах, маніпуляції з друкуванням підручників.

Табачник демонструє подвійні стандарти. Нарікає, що попередники проводили тендери на закупівлю товарів і послуг з одним учасником, — і робить так на кожному кроці.

 

Зараз ви читаєте новину «Ролик про освіту можна зняти вп'ятеро дешевше». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути