понеділок, 15 квітня 2019 00:15

Українці розповіли, як відкрили барбершопи в Польщі і Литві
6

Сьогодні Frisor налічує 37 перукарень, в тому числі в Польщі (Краків, Жешув) і Литві (Вільнюс).
Фото: З відкритих джерел
У наступні два роки планують відкрити понад 500 перукарень по всьому світу.
Вартість стрижок коливається від 300 гривень до 700 гривень, залежно від рівня фахівця.
Щоб відкрити Frisor, незалежно від міста, потрібно вкласти 20-35 тисяч доларів
Однією з проблем, з якою довелося зіткнутися на старті бізнесу - старі комунікації в київських будинках

Засновник найбільшої мережі барбершопів в Україні Дмитро Верховецький розповідає, як за 4 роки відкрити 37 перукарень, три з яких - у Литві та Польщі. А ще - як за півтора року вивести проект на самоокупність, паралельно воюючи з київськими ЖЕКами.

Дмитро Верховецький народився і виріс в Миколаєві. Ще підлітком він знав, що буде перукарем, як його тітка. У 14 років Дмитро отримав диплом перукаря, а в 15-16 вже стриг перших клієнтів - своїх друзів. Перші стрижки коштували 15-20 гривень, але цього вистачило, щоб відчути фінансову свободу: "У той час я сам міг зводити дівчину в кіно або пригостити друзів пивом".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 7 днів літа на рік: як студенти-іноземці звикають до британського клімату

Потім було навчання в Київському університеті культури, робота на МТV Україна і в київських салонах краси. Коли Дмитро працював в салоні на Позняках "Бантик", йому подзвонив барбер з першого київського барбершопа Firm Нікіта Шмельов. Побачивши, як Дмитро підстриг одного з його клієнтів, той запропонував хлопцеві роботу в перукарні нового формату.

Автор: З відкритих джерел
  Вартість стрижок коливається від 300 гривень до 700 гривень, залежно від рівня фахівця.
Вартість стрижок коливається від 300 гривень до 700 гривень, залежно від рівня фахівця.

"У той час я багато працював, міг виходити шість днів в тиждень і стригти по 15 чоловік в день. Заробляв відмінні гроші - по 1000-1500 грн за день. Працював я обов'язково в костюмі - це була моя фішка. Клієнти, які бачили мене з ідеальною зачіскою і в костюмі, запитували: "Хто це у вас стриже? Іноземець? ".

Історія Frisor

Пропрацювавши два роки в барбершопі, Дмитро і ще один барбер Тарас Воробець вирішили відкрити власну перукарню. Вони вклали в справу 50 тисяч гривень з власних заощаджень і орендували невелике приміщення на Пушкінській. Спочатку працювали удвох, в перукарні навіть не було адміністратора.

"Поки стригли клієнтів, в залі тривав ремонт, було дуже незручно. Але клієнти говорили, що все розуміють і всіляко підтримують нашу справу".

Тоді ж хлопці розробили власну освітлювальну систему: "Для перукарень - це проблема. Інтер'єр розробляють дизайнери, для них світло - крутий, а перукар, як правило, нічого не бачить".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Діти починають шукати роботу з десяти років" - українка розповіла про особливості життя в Лондоні

Крім стрижок, кожен з партнерів займався промо: Тарас знімав фото і відео, а Дмитро розвивав сторінки в Instagram і Facebook ". Деякі клієнти консультували підприємців з питань маркетингу.

Автор: З відкритих джерел
  Щоб відкрити Frisor, незалежно від міста, потрібно вкласти 20-35 тисяч доларів
Щоб відкрити Frisor, незалежно від міста, потрібно вкласти 20-35 тисяч доларів

"Справи йшли непогано, деякі пости у нас у Facebook набирали по дві тисячі лайків. Ми почали популяризувати цю сферу в Україні, знімати відео. Наприклад, як стригти бороду вдома. Це підвищило лояльність аудиторії".

Другий барбершоп Frisor відкрили через рік на Саксаганського, 27.

"Просто підвернулася приміщення за копійки. У нашого знайомого раніше там була кав'ярня, але справа не пішла. Він запропонував орендувати майже 100 квадратних метрів за 12 тисяч гривень. Ця точка допомогла нам у подальшій розбудові".

Весь цей час партнери вкладали зароблені гроші в бізнес. Але Тарас, за словами Дмитра, не повірив в успіх справи, і в перший рік роботи пішов з Frisor. Бренд повністю перейшов під управління Верховецького. В цілому проект окупився через півтора року.

Франшизи

Після успіху в Києві Frisor почав розвивати свою мережу в регіонах. У команді з'явився аналітик, який займається франшизами: консультує з приводу отримання дозволів на відкриття закладів, а також з питань маркетингу: "Ми нікому не відмовляємо у франшизі, адже у нас ще ні одна перукарня не закрилася", - говорить Дмитро.

Автор: З відкритих джерел
  Однією з проблем, з якою довелося зіткнутися на старті бізнесу - старі комунікації в київських будинках
Однією з проблем, з якою довелося зіткнутися на старті бізнесу - старі комунікації в київських будинках

Сьогодні Frisor налічує 37 перукарень, в тому числі в Польщі (Краків, Жешув) і Литві (Вільнюс). Мережа покриває більш ніж половину обласних центрів України, вісім перукарень знаходяться в Києві. Всі київські та миколаївські точки належать Дмитру, а решта були відкриті по франшизі.

Систему класу "павук" зібрали з п'яти настільних ламп, які повісили над робочим столом. З того часу її кілька разів модифікували, запатентували, і тепер продають перукарнях в Казахстані, Італії, Чехії та Польщі.
Вихід на європейський ринок.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Корупція може залишитись, аби до кожного не прийшла війна" - що відбувалось на дільниці у Польщі

Перший Frisor за межами України відкрили півтора року тому - в польському Жешуві. І хоча барбершоп в Кракові був готовий ще раніше, старт довелося відкласти через труднощі з отриманням дозвільних документів. Мешканці будинку, в якому знаходився Frisor, не дозволяли повісити вивіску на фасаді.

"Ми довго розмовляли з мешканцями, пояснювали, що вивіска буде виглядати певним чином, що у нас культурне місце і ніхто не буде буянити. Взагалі мене ця історія порадувала, бо за кордоном є поняття краси свого міста. А у нас на вулицях - інформаційний пекло".

Автор: З відкритих джерел
  Сьогодні Frisor налічує 37 перукарень, в тому числі в Польщі (Краків, Жешув) і Литві (Вільнюс).
Сьогодні Frisor налічує 37 перукарень, в тому числі в Польщі (Краків, Жешув) і Литві (Вільнюс).

Барбершоп в Кракові відкрили земляки Дмитра - пара з Миколаєва. Вони вклали в нього 35 тисяч доларів і вийшли на самоокупність уже з другого місяця роботи. Польськими Frisor команда опікується віддалено.

"Було складно виходити на міжнародний ринок, але ми розібралися, які інстанції потрібно обійти, що і як робити, де отримувати дозволи. Весь цей досвід ми вносимо в біблію франшизи польського регіону. У нас є свої перекладачі, копірайтери, SMM-спеціалісти, які працюють в Києві, але самі є поляками".

Нещодавно Frisor відкрився у Вільнюсі, а ще один скоро почне роботу в Варшаві. А керівник барбершопа в Кракові планує викупити генеральну франшизу по всій Польщі та продавати її далі, "тому що справа йде дуже добре".

Команда

У Frisor по всій Україні зараз працює понад 500 майстрів. Також в команді - менеджери, повноцінний IT- та маркетинг-відділи (SEO- і SMM-спеціалісти, програмісти, копірайтери та редактор).

Автор: З відкритих джерел
  Всі київські та миколаївські точки належать Дмитру, а решта були відкриті по франшизі.
Всі київські та миколаївські точки належать Дмитру, а решта були відкриті по франшизі.

Зараз Дмитро сам навчається SEO і розвиває свій канал на Youtube, на який підписано близько 270 тисяч чоловік. Сайт Frisor щомісяця відвідує 60 тисяч осіб. Власник мережі каже, що особисто перевіряє роботу всіх перукарень та щомісяця проводить вісім зборів, щоб почути проблеми барберів.

Гроші

Щоб відкрити Frisor, незалежно від міста, потрібно вкласти 20-35 тисяч доларів: "Дорожче не виходило і дешевше теж не виходило".

На старті обов'язковий внесок на маркетинг - 1000 доларів, сюди входить Youtube, створення сторінок в Instagram, Facebook, контекстна реклама і банери. Окупність усіх перукарень становить до 16 місяців. Один барбершоп Frisor в Києві в місяць приносить близько 300 тисяч гривень доходу. Вартість стрижок коливається від 300 гривень до 700 гривень, залежно від рівня фахівця.

"Це одночасно і найнижчі і найвищі ціни в барбершопі в Україні. Водночас у нас можна підстригтися за 50 гривень у стажора, якого ми навчаємо, але поки він не відстреже певну кількість людей, ми його не маємо право ставити в роботу".

Проблеми

Однією з проблем, з якою довелося зіткнутися на старті бізнесу - старі комунікації в київських будинках.

"Ми не думали, що труби та електрика можуть бути такими древніми, як на Саксаганського. Там проводка 42-го року, і ЖЕК не збирався її міняти. Нам говорили:" Ну, згорить, ми полагодимо". Потім згорів шматок, вони прийшли та замотали ізолентою. Це відбувалося мало не щодня. Ми втрачали величезні гроші. Чотири дні ми не могли додзвонитися ні в комунальну, ні в екстрену служби. Ми самі лізли в підвал, шукали якісь клапани, методом тику перекривали воду".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Раз на тиждень - проїзд безкоштовний" - українка розповіла тонкощі життя у Таїланді

Тепер власник мережі ходить в ЖЕК тільки з відеокамерою: "Це працює просто супер. Коли в ЖЕКу мені говорили заплатити 1000 гривень за злив води від труби, яку прорвало, я виклав про це відео. Це викликало бурхливу реакцію у громадських активістів, журналістів та людей, які живуть в цьому будинку. ЖЕК стояв на вухах. Вони буквально за два дні поміняли труби і все зробили".

Плани

Зараз Frisor інтенсивно займається розвитком франшизи. "У наступні два роки ми плануємо відкрити понад 500 перукарень по всьому світу. За словами Дмитра, у них вже багато заявок, деякі надійшли навіть з Індії, Вірменії, Італії та Грузії. Найближчим часом барбершопи планують відкрити у Варшаві і Франкфурті. Мережа планує розширюватися і в Україні. Найближчим часом Frisor відкриють у Вишгороді та Ірпені, а в Києві - на Оболоні та на Ярославовому Валу.

Автор: З відкритих джерел
  У наступні два роки планують відкрити понад 500 перукарень по всьому світу.
У наступні два роки планують відкрити понад 500 перукарень по всьому світу.

"Ми плануємо розробити свою CRM-систему онлайн-запису клієнтів, з кожної франшизи вже відкладаємо на це по 1000 доларів. Також хочемо займатися розробкою свого продукту, рівнятися на бренди-титани перукарні індустрії".

У планах у хлопців - створити власну лінію косметики, а також виробляти обладнання - від крісел до освітлювальних систем.

Українка, яка живе у Лондоні, знайшла метод економії на відпустках. Вона заснувала групу у соцмережі, де збирає охочих обмінятися будинками. Так має змогу не лише пожити в іншій країні, а й покористуватися автомобілем і пізнати культуру зсередини.

Зараз ви читаєте новину «Українці розповіли, як відкрили барбершопи в Польщі і Литві». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути