28 жовтня 1913 року у місті Вінниця відкрито трамвайний рух. Першим трамвайним маршрутом став "Вокзал – Жіноча гімназія". Його протяжність склала 8,6 км.
Пізніше була побудована друга лінія трамваю за маршрутом "Миколаївський проспект – Військове містечко". Всього на цих обох лініях працювали одинадцять двовісних двосторонніх вагонів німецької фірми MAN. Один з таких вагонів на сьогоднішній день відреставрували. Тепер він знаходиться в депо, пише сайт calenday.org.
Його експлуатують на лінії під час свята або як екскурсійний. В 2003 році був виготовлений макет такого вагона. Його встановили поблизу трамвайного депо на честь 90-річчя трамвая.
Під час подій українських визвольних змагань 1917 – 1919 років трамвайний рух не припиняв своєї роботи. Але в 1920 році його рух у місті таки призупинено. Лише наприкінці листопада 1921 року рух знову відновили.
В 1932 році відбулося перше розширення трамвайної мережі. Нова лінія була прокладена вздовж вулиці Пирогова і до лікарні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали, які трамваї привезуть із Швейцарії
Згодом було розпочато будівництво нової трамвайної лінії по вулиці Фрунзе (тепер Академіка Янгеля) до хімкомбінату і трамвайного депо.
Однак, цим планам не судилося здійснитися. Почалася радянсько-німецька війна. Трамвайний рух було припинено. В травні 1942 року під час окупаційного режиму його було відновлено.
Після війни розвиток трамвайного руху проходив швидкими темпами і охопив мережею майже все місто.
Китайська компанія CRRC створила новий, унікальний вид транспорту, трамобус – суміш трамваю та автобуса. Це автономний рейковий швидкісний транзит – Autonomous Rail Rapid Transit. Першу ART-лінію створять у місті Чжучжоу. Це відбудеться 2018-го.
Коментарі