понеділок, 24 червня 2013 09:15
Анатолій Кужель
Анатолій Кужель
Директор консалтингової компанії «De Facto Consulting Group» http://defacto.com.ua/

Вирішувати комунальні питання мешканцям потрібно самостійно

Холодні батареї, перебої в подачі гарячої та холодної води, неприбрані двори та під'їзди, співіснування з комахами і гризунами - це далеко не повний перелік проблем, з якими зіштовхуються жителі багатоповерхівок. Одні принципово відмовляються платити за неякісно надані послуги, помножуючи свої борги та наражаючи себе на небезпеку втратити власне житло. Інші розводять руками та вчасно оплачують рахунки за послуги, які вони так і не отримували. Та насправді таких крайностей можна уникнути, змусивши себе реагувати на відповідне порушення.

Перш за все, слід негайно повідомити про своє невдоволення роботою комунальних служб. Якщо ЖЕК не реагує, то заручіться підтримкою Мінрегіонбуду чи Уряду, зателефонувавши на відповідні гарячі лінії або ж написавши скаргу до територіального органу по захисту прав споживачів. Іноді такі методи є дієвішими, ніж вести безкінечні бесіди з місцевими комунальниками. Якщо терпіти вже не сила, усунути дефект можна за допомогою приватних фірм. У такому випадку з останніми слід підписати договір про надання послуг, а також отримати від них акт виконаних робіт та зберегти докази своєї оплати (квитанція з банку тощо). Після чого через суд змусити ЖЕК відшкодувати власні витрати. Проте пам'ятайте: аби Ваші претензії мали підґрунтя, майте при собі укладений з ЖЕКом договір про надання житлово-комунальних послуг. У протилежному випадку, радимо письмово звернутися до начальника ЖЕКу з проханням узаконити ваші відносини, а також надати інформацію про перелік послуг, їх вартість, режим їх надання, структуру цін та тарифів.

Не забудьте і про своє право перерахувати квартплату за період, коли ви не отримували послуги. Законодавство встановлює випадки, за настанням яких споживачі можуть претендувати на відповідне зменшення.

Якщо опалювальний сезон затримали більше як на три доби, зможете зекономите на 3,3% місячної плати за кожну добу такого неподобства. Маєте на кімнатному термометрі позначку нижче 18?С, віднімайте 5% за кожний градус відхилення від зазначеної позначки. Заборонено вносити плату, якщо температурні показники в квартирі нижчі за 12?С.

Якщо гарячий душ приймаєте з холодної води, то за кожну добу такого дискомфорту зекономите 3,3% квартплати. Аналогічне зменшення слід вимагати й за лампочку, що не працює в під'їзді понад добу, і за неприбраний двір, невивезене сміття, за наявність гризунів і комах у підвалах чи помешканнях тощо.

Проте не радимо самовільно займатися перерахунком квартплати, оскільки недостачу в оплаті зарахують як ваш борг, а вас занесуть до чорного списку. Довірте це комунальним службам. Для цього зафіксуйте факт неналежного надання послуг, зателефонувавши до ЖЕКу та подавши заявку на складання акту-претензії. Обов'язково дізнайтеся прізвище, ім'я та по-батькові особи, яка з вами розмовляла, реєстраційний номер своєї заявки, а також погодьте дату й час приходу представників ЖЕКу.

У разі ігнорування ваших звернень заповніть акт-претензію самостійно. Форма документа затверджена Постановою Кабміну від 21.07.2005 р. № 630. В акті слід проставити підпис двох споживачів. Найкраще на цю роль підходять сусіди, адже, як правило, вони перебувають в аналогічній ситуації. Копію документа із заявою про перерахунок квартплати у двох екземплярах занесіть до приймальні ЖЕКу. Останні, в свою чергу, зобов'язані проставити на вашому примірнику вхідний номер та дату. Протягом трьох днів від моменту отримання акту-претензії ЖЕК повинен надати Вам письмову відповідь, у якій або задовольнить вашу претензію і здійснить перерахунок вартості комунальних послуг або надасть відмову в письмовій формі.

Якщо з добровільною реакцією ЖЕКа не склалося, радимо звернутися до суду. Хочемо сказати відверто: практика у схожих справах неоднозначна. А все тому, що більшість позивачів приходить до суду зі слізними розповідями про те, як допік ЖЕК, замість того, щоб надати документальні докази. До того ж, поодинокі звернення не в змозі зламати систему. Тож не будемо байдужими до численних порушень наших прав та інтересів, адже недарма в народі говорять "Вода камінь точить".

Зараз ви читаєте новину «Вирішувати комунальні питання мешканцям потрібно самостійно». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

23

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути