У лютому компанія Facebook почала кампанію по виходу на світовий ринок. У багатьох країнах їй довелося зіткнутися з вже існуючими мережами, що використовують принцип Facebook. Клони американського сайту пропонують ті ж можливості: дозволяють додавати друзів, викладати фотографії і створювати групи.
Специфіка соціальних мереж полягає в тому, що для користувача вирішальним чинником при виборі сайту, яким він користуватиметься, є кількість друзів, вже зареєстрованих на ресурсі. У мережі "Вконтакте" зареєстровано більше 14 мільйонів користувачів. Facebook користується більше 100 мільйонів чоловік по всьому світу. Проте кількість російських користувачів у неї значно менше аналогічного показника "Вконтакте".
У англомовних країнах Facebook є лідируючою соціальною мережею і росте швидше за конкурентів. За повідомленнями моніторингової компанії comscore, Facebook домінує на ринках Великобританії, США і Канади. Проте на таких крупних ринках, як Німеччина, Росія і Китай, де сильні позиції місцевих соціальних мереж, компанія розвивається набагато повільніше.
При цьому керівництво Facebook абсолютно упевнено, що їх компанія вийде на лідируючі позиції і в цих країнах. Річ у тому, що вони можуть витрачати на розвиток і рекламу своєї мережі значно більше, чим конкуренти. Над Facebook працює команда програмістів, які створюють різні застосування для сайту. Компанія прагне надати іноземним користувачам якомога більше можливостей.
Представники Facebook вже заявили, що нададуть програмістам засоби для перекладу додатків іншими мовами, щоб ними змогли користуватися люди, що не володіють англійською. Ще одним плюсом мережі є те, що нею можуть користуватися люди, що розмовляють на різних мовах. У зв"язку з цим російський користувач матиме можливість поспілкуватися зі своїми друзями з інших країн.
Один з розробників програмного забезпечення Facebook Олексій Москалюк раніше заявляв, що компанія не розробляє спеціальну стратегію по залученню користувачів інших соціальних мереж. "Можна згаяти час на обдумування стратегії боротьби з конкурентами. А можна згаяти час на поліпшення свого продукту, - заявив він. - Ми вважаємо за краще робити друге".
Проте тепер тактика Facebook, мабуть, змінилася. 18 липня компанія подала до каліфорнійського суду позов проти німецької соціальної мережі STUDIVZ, якою користуються 10 мільйонів чоловік в Німеччині, Австрії і Швейцарії.
Американська компанія звинувачує німецьких конкурентів в нелегальному використанні своєї інтелектуальної власності. У заяві, направленій до суду адвокатами компанії, мовиться: "Велика частина успіху (а можливо, і весь успіх) компанії пов"язана з копіюванням і нелегальним використанням інтелектуальної власності Facebook". Американці вимагають відшкодування збитку і закриття сайту STUDIVZ, повідомляє AFP.
На думку аналітиків, це може стати початком хвилі судових позовів проти клонів Facebook по всьому світу. 24 липня засновник американської компанії Марк Цукерберг заявив на конференції розробників Facebook: "Ми по-різному працюватимемо з різними компаніями. Але якщо хтось нас явно копіює, ми поклопочемося про те, щоб такого більше не відбувалося".
Як повідомляє AP, одним з найвірогідніших кандидатів на роль відповідача наступного судового позову Facebook може стати російська соціальна мережа "Вконтакте".
Глава STUDIVZ вже відповів на звинувачення: "Не дивлячись на величезні зусилля, Facebook не вдалося вийти в лідери на німецькому ринку. Тепер вони намагаються перешкодити STUDIVZ за допомогою суду. Схоже, їх стратегія звучить так: "Якщо не можеш перевершити їх, подай на них до суду". Існує величезна кількість соціальних мереж. Facebook не перша і, звичайно, не єдина".
Він також відзначив, що Facebook прагне до світової монополії на соціальні мережі. У випадку, якщо "Вконтакте" пред"являть звинувачення, тактика захисту російської компанії, швидше за все, буде схожа на німецьку, повідомляє Взгляд.
Коментарі
1