Якщо на місцях не дадуть грошей, приміські електрички зупиняться.
Про це заявив перший заступник начальника Головного управління приміських пасажирських перевезень "Укрзалізниці" Олександр Гудков.
За його словами, "Укрзалізниця" не має можливості за власні кошти відшкодувати збитки від приміських перевезень і сподівається на субсидування з боку місцевих органів влади.
"Якщо не буде ухвалено рішення компенсувати в повному обсязі наші збитки, якщо не будуть створені приміські пасажирські компанії, що будуть фінансувати облдержадміністрації, то ми рано чи пізно втратимо наш рухомий склад", - сказав Гудков.
Як повідомив Гудков, знос парку електропоїздів "Укрзалізниці" складає близько 56%, а по дизельних потягах – 82%.
У той же час він запевнив, що всі необхідні ремонтні роботи проводяться, а також незначне відновлення рухливого складу, однак, з огляду на його зношеність, відновлення ситуації не змінює.
За словами Гудкова, за підсумками восьми місяців поточного року збитки від приміських перевезень склали 1,7 млрд. грн., за підсумками року показник може сягнути 2,1-2,2 млрд. грн.
Він відзначив, що основну частину витрат на приміські перевезення пільговиків повинні відшкодовувати облдержадміністрації. Однак за вісім місяців вони компенсували 37% від необхідної суми. За його даними, цей показник ніколи не перевищував 50% на кінець року, так що очікувати 100% відшкодування не доводиться.
"Але треба розуміти, що ми несемо витрати не тільки за перевезення пільговиків, але і платників, які не доплачують – у нас тариф в сім разів нижче, ніж має бути", - сказав Гудков.
Ще одною проблемою він назвав велику кількість безквиткових пасажирів – підприємство не може поставити турнікети на всіх станціях в Україні, а також забезпечити необхідну кількість контролерів.
На його думку, виходом із ситуації має бути створення приміських пасажирських компаній, повна відповідальність і договірні відносини між місцевою владою і перевізником, повна компенсація збитків.
Крім того, заступник начальника головного управління приміських пасажирських перевезень "Укрзалізниці" не виключив можливості незначного підвищення тарифів на приміські перевезення на 10%-15% у випадку дачі згоди на це кожною облдержадміністрацією.
За матеріалом Остров
Коментарі
1