пʼятниця, 10 лютого 2017 00:29

Кіберполіція розповіла, як працюють шахраї

За останні 2 роки кількість шахрайств за допомогою телефону та інтернету зросла на 23%. Протягом 2016 року мешканці Вінниччини 1536 разів звернулися до поліції із заявами про злочини такого типу. Про це на прес-конференції розповів начальник Подільського управління Департаменту кіберполіції Нацполіції України Сергій Шестопалюк.

Gazeta.ua склала перелік названих ним видів шахрайств за допомогою засобів комунікації

1. Продаж неіснуючих товарів через інтернет – 37% від загальної кількості злочинів.
Злочинці реєструються під вигаданими іменами і дають одноразові контактні дані. Виставляють на продаж неіснуючий товар із ціною нижче ринкової. Це приваблює людей, які перераховують завдаток. Після того злочинець зникає. Щоб цього не сталось, слід користуватися перевіреними сайтами, читати коментарі від попередніх клієнтів і розраховуватися після отримання товару. Розраховуватись із дублікатів карток – віртуальної картки.

2. Телефонні махінації – 20 %
Займаються ними навіть із місць позбавлення волі – особи, які засуджені за шахрайство і мають доступ до телефону. Телефонують до людей і використовуючи психічний тиск, змушують перерахувати гроші на свій картковий рахунок нібито за звільнення їх дітей із поліції чи для допомоги після аварії.

3. Фінансові піраміди – 13 %
Збір коштів серед учасників фінансових проектів. Учасникам обіцяють відсотки за залучення нових членів "піраміди". Вигоду отримують лише ті хто на верхівці проекту.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нацбанк попередив про нове шахрайство

4. Махінації із банківськими картками і рахунками - 10 %
Шахраї під різними приводами заволодівають пін-кодами, паролями і персональними даними у довірливих користувачів інтернету і отримують доступ до їх рахунків. Найчастіше під виглядом банківських працівників. Тому цю інформацію не можна повідомляти дистанційно нікому навіть, якщо її нібито вимагає банк. Для тих, хто втратив пильність, єдиний порятунок – оперативне блокування рахунку через "гарячу" лінію банку.

5. Повідомлення про виграші автомобіля
Зловмисники розміщують на сайтах інформацію про "переможців розіграшів". Виманюють гроші під виглядом сплати за страхування чи податок. Подібні повідомлення слід ігнорувати.

6. Розміщення рахунків на сторінках діючих інтернет- проектів.
Змінюють реквізити на свої на сторінках інтернет-магазинів, допомоги хворим чи волонтерських організацій. Перед перерахуванням грошей слід телефоном перевірити номер рахунка.

7. Шкідливе програмне забезпечення дозволяє отримати доступ до персональних комп'ютерів
Завдяки доступу до носіїв із бухгалтерією, злодії заволодівають чужими коштами. Для захисту від цього слід оновлювати антивірусні програми.

8. Дублікати сім-карт до мобільного телефону
Власники дублікатів блокують номер власника і в той час можуть скористатися доступом до банківського рахунку і заволодіти грошима.

З усіх злочинів вчинених за допомогою телефону та інтернет поліція розкриває 22%. Збільшити показник не дозволяють умови вчинення злочинів та законодавство.

Фішингові сайти – це сайти, які збирають карткові реквізити користувачів під виглядом надання неіснуючих послуг. У 90% випадків це послуги з переказу коштів із картки на картку та поповнення мобільного рахунку. Нерідко фішингові веб-ресурси маскуються під сайти організацій, яким довірять користувачі, наприклад "Приват 24", portmone.com, ukrposhta.com. До речі, у 2016-му активізувалися злочинці, які імітують ресурс Portmone: протягом року було виявлено 47 фішингових сайтів не лише зі схожим дизайном, але й зі схожою адресою.

Зараз ви читаєте новину «Кіберполіція розповіла, як працюють шахраї». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути