Ексклюзиви
вівторок, 06 серпня 2013 11:10
Олег Назаренко
Олег Назаренко
Директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів

Утилізаційний збір — це податок на автовласників

Минулого тижня президент України Віктор Янукович підписав закони про введення утилізаційного податку на авто та утилізацію машин. Вони мають набути чинності першого вересня.

Відповідно до законів, із 1 вересня при купівлі автомобіля автовласник мусить сплачувати утилізаційний збір. Він входитиме у вартість машини.

Ці кошти нібито підуть на будівництво підприємств із переробки старих машин. Але тут є кілька "але". По-перше, утилізаційний збір розрахували виходячи із того, що на утилізаційне підприємство потрібно 7 мільйонів євро, а не 4 мільйони доларів, як насправді, а по-друге, що в Україні немає проблем з утилізацією машин. Це актуально для таких розвинутих європейських країн як Німеччина, Швейцарія, Франція та інші. Там дуже дорога страховка, є екологічний збір, більшість СТО дилерські, із високими цінами. Тому мешканцям цих країн простіше утилізувати машину, ніж викидати тисячі євро на податки та обслуговування. В Україні зовсім інші реалії. Крім офіційних майстерень машини ремонтують у гаражних майстрів за мізерні гроші, різних екологічних зборів із старих машин немає. Тому люди їх ремонтують до останнього. Через бідність вони не можуть викинути старе авто й купити нове, яке щойно зійшло із конвеєра. А якщо машину вже ніяк не відновити, українці її розбирають на запчастини й продають. І не пропадає жоден цілий болт тієї машини. Бо у нас, на відміну від Західної Європи, дуже розвинена розборка машин і реалізація потриманих запчастин через базари, станції технічного обслуговування інтернет тощо.

Тому природньо, що стихійних звалищ старих машин в Україні не існує. А якби навіть і були десь у лісосмугах та ярах, то недовго. Кузови машин люди б вже давно порізали болгарками й здали б на металобрубрухт. Це вигідно, адже кузов автомобіля середнього класу важить 700-800 кілограм. У Києві такий метал приймають по 2 гривні за кілограм в Одесі — за 6 гривень. У нашій країні, де крадуть огорожі із цвинтарів, можливості заробити на викинутій машині понад тисячу гривень ніхто не прогавив би.

Тобто зрозуміло, що ніяких проблем в Україні зі старими машинами немає. А утилізаційний збір придумали олігархи, що мають вітчизняні автозаводи. Вони запропонували утилізаційний збір для подорожчання іномарок, щоб продавати побільше своїх автомобілів. А представники держави підтримали цю ініціативу, бо вони вітають все що, спрямоване на наповнення казни. Державі додаткові гроші не завадять. Тому це справжнісінький податок на автовласників. Адже іномарки із 1,5-літровим обсягом двигуна подорожчають на 8,400 гривень, із 3-літровим двигуном — на 16800 гривень, із 3-літровим — на 28800 гривень, мотором об'ємом 3,5 літрів — на 36 тисяч гривень.

Зараз ви читаєте новину «Утилізаційний збір — це податок на автовласників». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

74

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути