четвер, 13 серпня 2009 18:43

Хороші дороги будуть через 200 років

  Володимир Березовський: ”Починаючи з 1990-х, ми нічого не робили. Чотири роки тому почали капітальні ремонти доріг”
Володимир Березовський: ”Починаючи з 1990-х, ми нічого не робили. Чотири роки тому почали капітальні ремонти доріг”

Українським дорогам бракує фінансування та контролю за їх утриманням, вважає заступник голови Державної служби автомобільних доріг України Микола Березовський, 59 років.

Миколо Володимировичу, водії часто нарікають на погані дороги в Україні. А хороші магістралі в нас є?

— Із доріг державного значення найкраща — від Харкова до Дніпропетровська. Ще Київ–Одеса, на реконструйованій ділянці. Також траса Київ–Ковель — по Житомирській області, де проводили капітальний ремонт. У цілому добрі дороги в Херсонській, Київській, Харківській областях і Криму. Щоб повністю відремонтувати дороги державного значення, потрібно 88 мільярдів гривень. Держава цього року виділила 14 мільярдів. Три — на повернення кредитів. Решти ледь вистачає на поточні ремонти, утримання доріг. Тому основні об"єкти: Київ–Чоп, Кіптів–Бачинськ, Київ–Одеса — стоять. На дороги комунальної власності виділили близько 1,2 мільярда гривень. Цього замало. Місцева мережа справді в поганому стані.

Тобто вистачає тільки ями залатувати?

— Ямковий ремонт є у всіх державах. Недавно був у США в центрі Нью-Йорка. Бачив такі "ляпухи" на дорогах, що нашим до них далеко. Дорожникам часто закидають, що працюють у дощ. Мовляв, порушено технологію, тому покриття швидко руйнується. Так, ми інколи працюємо по дощу. Бо не можемо собі дозволити чекати хорошої погоди. Глибина ям сягає 20 сантиметрів. Уявіть, що стається з машиною, якщо вона туди влітає. Гарячими сумішами в дощ працювати не можна. Але холодними — допускається.

Євро-2012 вирішить проблеми?

— Чемпіонат вирішить питання з дорогами, які будуть задіяні в ньому. Грошей не вистачає. Тому, щоб фінансувати об"єкти Євро, будемо призупиняти інші напрямки. Хочемо залучити два мільярди гривень із Нацбанку. Тоді доведемо до логічного завершення ті об"єкти, які почали.

Чому українські дороги будують іноземні компанії? Хіба вітчизняні не дешевше?

— Ми не можемо самі фінансувати ці проекти. Залучаємо гроші міжнародних фінансових організацій. А вони ставлять жорсткі вимоги для підрядників: досвід роботи за кордоном п"ять років, компанія має пройти міжнародний аудит. Це коштує дорого. Єдина наша компанія, яка пройшла відбір, — це "Південьзахідшляхбуд". Тому на дорозі Київ–Чоп працювали італійська компанія "Тадіні", македонська "Граніт", дві турецькі — "Онур" та "Ігюльсан", азербайджанська "Ікзеркопу".

У Білорусі штрафують людину, яка викинула бумажку на трасі

А як роблять хороші дороги в Європі?

— Ми не можемо дозволити собі те, що роблять, наприклад, німці на автобанах. Вони кладуть основу 90 сантиметрів, потім щонайменше три шари асфальтобетонного покриття. А в нас усе разом — до 70 сантиметрів. На дорогах місцевого значення ще менше. Хоч ми використовуємо майже все, що є на заході: добавки до бітумів, сітки, георешітки. Так як у Білорусі, використовуємо холодні суміші.

У Білорусі набагато кращі від наших дороги…

— У них ще з радянських часів інші не тільки дороги, а й система управління ними. Вони вже тоді стояли на голову вище. Починаючи з 1990-х, ми нічого не робили. Тільки чотири роки тому почали капітальні ремонти. А білоруси весь цей час їх проводили, побудували першу платну дорогу Брест–Москва. У них інше ставлення до державного майна. Там штрафують людину, яка викинула бумажку на трасі. У США за сміття заплатите 250 доларів штрафу. І ще три дні збиратимете бумажки над полосою в тому районі. А ми не можемо такі закони прийняти. Відразу починають кричати про обмеження прав людини. Системи управління такої як у нас, немає ніде. У Білорусі за дороги державного значення відповідає держава, за дороги місцевого значення — місцеві органи виконавчої влади.

Скільки часу потрібно, щоб збудувати в країні хороші сполучення?

— У нас 20 тисяч кілометрів доріг державного значення. За рік ми капітально ремонтуємо 100 кілометрів. Порахуйте.

В Україні 730 тисяч кілометрів доріг

На балансі "Укравтодору" перебуває 170 тис. км доріг. Решта 560 тис. км належать місцевим громадам і фінансуються з місцевих бюджетів.

Дороги державного значення (міжнародні траси, від Києва до обласних центрів) — 21 тис. км. На них припадає 60% фінансування "Укравтодором".

Дороги місцевого значення (між обласними центрами, з обласного центру до райцентрів) — 149 тис. км. На них виділяють 40% фінансування.

Зараз ви читаєте новину «Хороші дороги будуть через 200 років». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути