На фестивалі слов"яно-варязької культури "Коровель" у селі Шестовиця поблизу Чернігова з 16 по 20 липня понад 300 людей пили, билися на мечах, співали старовинні балади й танцювали.
За Київської Русі на мисі Коровель біля сучасної Шестовиці варяги мали укріплення. Назва походить від їхнього слова "коровелер" — багато лісу. Серед заливних придеснянських луків це єдине підвищення. Варяги з цього мису контролювали дорогу з Чернігова на Київ і збирали данину з подорожніх.
Фестиваль у Шестовиці відбувся всьоме. Учасники з"їжджаються з усієї України та найближчих областей Росії й Білорусі. Чотири дні живуть у наметах на березі Десни.
Табір починає прокидатися о 9.00 .
— Ви кореспонденти? — запитує юнак із бейжиком "Організатор" на футболці. — Не ходіть, доки люди просипаються. Ранок китайського бджоляра, — примружує опухлі очі.
Під наметом із пивом, похитуючись, стоїть козак. Півметровим ножем відкорковує пляшку пива й жадібно прикладається.
Півфінали турнірів "Щит-меч" починаються за кілька годин. Чоловіки в залізних і шкіряних латах завзято рубаються.
— Вилетів із півфіналу, — каже 27-річний чернігівець Олександр Тьопенко на прізвисько "Кузнєц". — Я вже можу сказати, хто переможе. Он бачите — невисокий чоловік у шкіряних обладунках. Він із Харкова, прізвисько "Бука". Учора, як команди билися на двох кораблях, він десятьох одним махом зносив. Не штовхав, а бив мечем.
Каже, що бійці з клубів історичної реконструкції кочують по таких фестивалях майже все літо. Їх в Україні з десяток. Найзнаменитіші — кримський у Судаку та карпатський "Тустань". До Судака, буває, приїжджає до 5 тис. туристів. За фотографування в історичних костюмах і стрільбу з лука платять по 5 грн. Учасникам фестивалю оплачують дорогу. У "Коровелі" — ніхто грошей із туристів не бере, а дістаються всі до місця за власний кошт.
Рицарські обладунки роблять або в спеціалізованих майстернях, або самі прихильники старовинних костюмів. На "спецодяг" і зброю витрачають по $1–2 тис. Стільки ж коштує реконструкція старовинного жіночого костюма.
— У боях щось завжди ламається, — веде далі Тьопенко. — Треба міняти. Ось шолом у мене живе довго. У ньому прекрасно все видно, він добре захищає від ударів. На лобі навіть вигнувся всередину. У деяких харків"ян бачу костюми сьомий рік, а вони як нові. Мабуть, сталь непогана. Бачив киян із титановими щитами.
Увечері біля багаття учасники та гості фестивалю співали балади, грали на волинках, танцювали старовинні танці.
Коментарі